Tyrannosaurus
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Tyrannosaurus
Maskinen som bara ger och ger - grå hårstrån. Tro inte det beror på din ålder...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Det mesta börjar ge sig. Bokmärkena är inne, adressböckerna likaså. Gamla mail har jag två alternativ för:
1. Lägga in Thunderbird i min Windows-burk och se om jag kan göra nåt den vägen genom att importera från OE och MS Outlook, se vart det tar vägen och sen flytta över med USB-sticka.
2. Koppla upp gammelburken, stänga av mottagning, skicka upp alla mail på servern och sen hämta hem dom på nya burken. Nackdelen med det är att dessa gamla mail då hamnar överst som nya, men lösningen är väl då att skapa en speciell mapp för gamla mail.
Skype ska enligt uppgift funka i den uppdaterade versionen 10.0.3, så det ska jag testa snart när resten är klart. Ska bara Ghosta disken först för säkerhets skull.
Så det som återstår är en webbsideredigerare. Office XP (2002) och 2000 verkar inte vara kompis med Wine. Någon som har Office 2003 eller 2007 med FrontPage som kan tänka sig att ge ut en kopia? (dom stöds vad jag vet inte lägre så det borde inte vara så känsligt för Pyttemjuks skull med tanke på licens å sånt. Dessutom vill jag inte ha någon nyare version eftersom dom numera bara ser skumma och röriga ut och jag vet inte ens om FrontPage finns med längre).
1. Lägga in Thunderbird i min Windows-burk och se om jag kan göra nåt den vägen genom att importera från OE och MS Outlook, se vart det tar vägen och sen flytta över med USB-sticka.
2. Koppla upp gammelburken, stänga av mottagning, skicka upp alla mail på servern och sen hämta hem dom på nya burken. Nackdelen med det är att dessa gamla mail då hamnar överst som nya, men lösningen är väl då att skapa en speciell mapp för gamla mail.
Skype ska enligt uppgift funka i den uppdaterade versionen 10.0.3, så det ska jag testa snart när resten är klart. Ska bara Ghosta disken först för säkerhets skull.
Så det som återstår är en webbsideredigerare. Office XP (2002) och 2000 verkar inte vara kompis med Wine. Någon som har Office 2003 eller 2007 med FrontPage som kan tänka sig att ge ut en kopia? (dom stöds vad jag vet inte lägre så det borde inte vara så känsligt för Pyttemjuks skull med tanke på licens å sånt. Dessutom vill jag inte ha någon nyare version eftersom dom numera bara ser skumma och röriga ut och jag vet inte ens om FrontPage finns med längre).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Hej Robban! Grattis gamle man, hoppas allt är bra med dig och att du får en fin dag med.

HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Grattis Robban!
Önskar dig en givande födelsedag, och att det blir lite hojåka i år.
Tommy.
Önskar dig en givande födelsedag, och att det blir lite hojåka i år.

Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- adrian_vg
- Kontakt:
Har du fyllt år igen redan?
Grattis!
Grattis!

===
===
Grattis!
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Tackar! Fast vid min ålder är det nog inte så mycket att gratta längre utan snarare beklaga sorgen

Mija bjöd på middag igår men i övrigt blir det en lugn dag idag.
Om allt går bra så blir det hojåka i år, men som jag redan har sagt i nån annan tråd så måste jag fixa förgasarna. Funderar på att "fira" dagen genom att gå ner och börja skruva lite.
Jag har nu iaf hittat företaget som säljer snabbskruv igen som jag har till kåpan (har tappat bort några och hade tappat bort namnet) så nu kommer jag kunna montera underdelen igen.
Här är företaget om någon är intresserad, klart användbara grejer http://www.aeromateriel.com

Mija bjöd på middag igår men i övrigt blir det en lugn dag idag.
Om allt går bra så blir det hojåka i år, men som jag redan har sagt i nån annan tråd så måste jag fixa förgasarna. Funderar på att "fira" dagen genom att gå ner och börja skruva lite.
Jag har nu iaf hittat företaget som säljer snabbskruv igen som jag har till kåpan (har tappat bort några och hade tappat bort namnet) så nu kommer jag kunna montera underdelen igen.
Här är företaget om någon är intresserad, klart användbara grejer http://www.aeromateriel.com
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Ha den äran din gamla sjöjövare
Men vad farao är tårtan?

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Tackar! Tårtan krunschade vi upp i söndags (schwarzwald, suktelimukt), så idag får vi nöja oss medblacken skrev:Ha den äran din gamla sjöjövare![]()
Men vad farao är tårtan?

Nu ska jag ner till garaget en sväng och se om jag kan börja göra något åt (för)ödel(sen).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jaha, då var förgasarna ur - fan vad dom satt! Lättade på 3:ans flotörhus (den som sprutade soppa) för att kolla (ska göra rent nästa vecka) och... Ja vad ska man säga? "Grönt är skönt" - Usch! Fy fan! Och det stank gammal soppa! Konstigt att den gick dåligt? Inte!
Insugsgummina verkar faktiskt vara ok och kan kanske återanvändas om man bara låter silikonsprayen tala över dom, men jag ska kolla noga så det inte är sprickor i dom, för då åker dom.
Sen ska allt isär (jag tänker inte separera gasarna) och rengöras och justeras efter alla konstens regler. Ska kolla membranen också. Jag har möjlighet att låna en ultraljudstvätt, men den är liten så hela paketet går inte in i den och problemet är att chokemunstyckena är fasta och går inte att ta ur.
Så jag tar gärna emot tips. Vad är bäst att använda för rengöring? Jag har tryckluft men vad är bästa medlet som löser upp skiten? Funderar på en balja diesel, ta av alla flotörhus, ställa ner gasarna och låta dom "mjukna" ett tag. Eller lacknafta, thinner, 5-56, eller? Fan jag har en liter batterisyra om det skulle behövas
Det ser ut som grönt ärg i skiten, men munstyckena är väl i mässing, inte koppar? Kan tänka mig det är skitsoppan med etanol.
Jag tömde ju inte ur flotörena som jag brukar när jag ställde den för, vad det nu var, tre år sen eller nåt, så det är väl bara att konstatera att om huvudet är dumt så får kroppen lida, eller hur det nu var, för det är ett jävla jobb
Men men, nu har jag iaf kommit igång.
Insugsgummina verkar faktiskt vara ok och kan kanske återanvändas om man bara låter silikonsprayen tala över dom, men jag ska kolla noga så det inte är sprickor i dom, för då åker dom.
Sen ska allt isär (jag tänker inte separera gasarna) och rengöras och justeras efter alla konstens regler. Ska kolla membranen också. Jag har möjlighet att låna en ultraljudstvätt, men den är liten så hela paketet går inte in i den och problemet är att chokemunstyckena är fasta och går inte att ta ur.
Så jag tar gärna emot tips. Vad är bäst att använda för rengöring? Jag har tryckluft men vad är bästa medlet som löser upp skiten? Funderar på en balja diesel, ta av alla flotörhus, ställa ner gasarna och låta dom "mjukna" ett tag. Eller lacknafta, thinner, 5-56, eller? Fan jag har en liter batterisyra om det skulle behövas

Det ser ut som grönt ärg i skiten, men munstyckena är väl i mässing, inte koppar? Kan tänka mig det är skitsoppan med etanol.
Jag tömde ju inte ur flotörena som jag brukar när jag ställde den för, vad det nu var, tre år sen eller nåt, så det är väl bara att konstatera att om huvudet är dumt så får kroppen lida, eller hur det nu var, för det är ett jävla jobb

Men men, nu har jag iaf kommit igång.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Lika löser lika sägs det ju, så ditt val borde bestämmas av vad gunket är.Tyrannosaurus skrev:Så jag tar gärna emot tips. Vad är bäst att använda för rengöring? Jag har tryckluft men vad är bästa medlet som löser upp skiten? Funderar på en balja diesel, ta av alla flotörhus, ställa ner gasarna och låta dom "mjukna" ett tag. Eller lacknafta, thinner, 5-56, eller? Fan jag har en liter batterisyra om det skulle behövas
Lacknafta har jag tvättat fälgar med, och det verkar funka bra. Löser upp skiten fort som attan. Var försiktig i närheten av gummi och plast dock.
5-56 och thinner är ganska aggressiva vätskor, så kanske undvika dem så gott det går.
Testa med diesel om du har sånt liggande.
Koppar är för mjukt för att användas till annat än utsmyckning, så det är nog mässing.
Etanolet sen, du tankar väl inte BF95 i monstret? Det är alldeles för mycket skräp i det bränslet.
Med risk för att sätta en tändsticka till bensindebatten, 98 oktan har fortfarande krav på sig att ha max fem procent etanol och man är generellt sett lite noggrannare med tillsatserna. Sen beror det förstår också vilken mack, och kedja, man tankar hos.
I Uppsala skyr jag Ingo som pesten för småmotorerna (de har ändå ingen 98 oktan).
Statoils (som också levererar till Ingo) 98 oktan är sådär.
OKQ8:s 98 oktan vill jag minnas är samma som hos Volvos Tanka, den är på ungefär samma nivå som Statoils.
Preem går jag inte i närheten av längre heller.
Ska testa mer med Shells V-power i lill-duken och se hur den går, då jag är lite misstänksam mot Statoil som hittills varit bäst.
Dålig bensin generellt parat med miljökrav på små hårt trimmade motorer är f@n ingen bra kombo...
===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Förgasarrengöring/Bräkleen är inte så dumt. Fast i svårare fall skulle jag nog också prova att lägga grejorna i dieselbad om det inte finns tillgång till en passande ultraljudstvätt.
En bekant i bilsvängen har byggt en varmvattentvätt av ett tvättkar och en doppvärmare. Tydligen blir det mesta skinande rent efter några timmar i ett varmt avfettningsbad.
En bekant i bilsvängen har byggt en varmvattentvätt av ett tvättkar och en doppvärmare. Tydligen blir det mesta skinande rent efter några timmar i ett varmt avfettningsbad.
VFR750F -92, grön
- Snapphanarna
- Medlem
Jag kör med wd40. Det löser det mesta.
//Snappis
//Snappis