Den KAN gå snålare och man får en jämnare gång och goare jämnare drag vid acc.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Verkar ha missat det. Vad har Shell gjort med sin V-power då?snowman skrev:98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Läste att de sänkt oktantalet och haft i nått annat medel, ska se om jag kan hitta vart jag läst det.adrian_vg skrev:Verkar ha missat det. Vad har Shell gjort med sin V-power då?snowman skrev:98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Maciver skrev:Jag vet inte riktigt.
Vid nästa körning så ska jag kasta i en "anpassad mapp" för 2006-2008. Den mapp som jag har i nu var tydligen för en 2004 och då skiljer vtec ingången.
Så mer "testing" är på G.
Men jag tycker ändå att den går bättre på något vis.
Några som har satt autotunen på hojen snackar om att de sparat soppa så gör det det så ska den väll komma att snart sparat in sig själv.
Tvivlar faktiskt på att det gör någon som helst skillnad att köra högoktan i en motor som inte är optimerad för högoktan.snowman skrev:98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Den KAN gå snålare och man får en jämnare gång och goare jämnare drag vid acc.
Ingen bra idè i längden, större partiklar i såsen tenderar bara i att bränslefiltren snabbare beckas igen, har jag märkt..Skiter i soppan