Sida 8 av 9

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: tor maj 02, 2013 06:24
av StigH
Tyvärr nu ger jag upp!
Iaf för tillfället.
Visade sig att det "saknas" ett par skruvar/munstycken i förgasarna så att det finns inte en susning att få motorn att gå bra i deras nuvarande tillstånd.
Får ta ut förgaseriet för en total genomgång, sånt e ju lätt på en VF :roll:
Finns t o m risk att man får lossa motorn och lätt sänka ner den för att få ut gasarna, enl verkstadhandboken.. :shock:
Avbeställer bes tiden och ägnar en stund åt att ordna nya insugsgummin. eBay..
"Bakelit" är en bra benämning på de som sitter på nu..

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: ons maj 08, 2013 13:44
av StigH
Vad pysslar dom med i Polen?
Beställde lite prylar idag 11.30 och nu får jag ett mail om att det är "marked as shipped"?
Snabba ryck där.. :tummenupp

Bromsslangarna kom i förrgår men med vita banjos. Hade kostat mer tid om jag absolut skulle ha velat ha svarta så de sände vita
Finns ju nåt som kallas för "sprayfärg".. :mrgreen:
:tummenupp

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: mån maj 13, 2013 22:40
av StigH
Mina Polenprylar kom idag,
beställda torsd kom måndag.
Snyggt jobbat.
Startrelä f Honda: €20.. :mrgreen:
Och lite småsaker därtill..

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: tis maj 14, 2013 19:18
av StigH
Nu är det mesta i elväg fixat, nytt startrelä monterat. Ska byta en del dåliga flatstift men ska ha isolerade och vinklade *suck*
Men, all el är nu OK och inga extra abrovinker nödvändiga!
Men det är j-t trångt under dynan, varenda sladd måste ligga exakt rätt för att de ska räcka till
Bytte bensinfilter, trångt som... och lite slang/klammer runt pump/filter.
Hojen har ju två tankar, en på vanliga stället och en på vä sida under dynan, dvs botten på tanksystemet ligger under förgasarnas nivå, därav pumpen. (som också är genomgången..)
Nu är det bara förgasarjobb kvar, demontering, rengöring koll och synk. Hur DET nu ska gå till?
Skruvarna sitter ju i centrum av förgasarpaketet, under tanken och luftfiltret..? :?:
Spännande att se hur det ser ut i flottörhusen, hur mycket klägg...

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: tis maj 14, 2013 20:14
av adrian_vg
Har du en servicemanual som beskriver synkproceduren?

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: tis maj 14, 2013 21:06
av tersan
StigH skrev:Nu är det bara förgasarjobb kvar, demontering, rengöring koll och synk. Hur DET nu ska gå till?
Skruvarna sitter ju i centrum av förgasarpaketet, under tanken och luftfiltret..? :?:
Känns lite som när jag mekade hundkoja, ofta var spegel och ficklampa nödvändiga verktyg om man inte ville skruva helt på känn...

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: tis maj 14, 2013 21:37
av StigH
adrian_vg skrev:Har du en servicemanual som beskriver synkproceduren?
Ja och nej, typ.... :mrgreen:
Jag har en original Honda vstmanual, (på en ty, fr och es) enda problemet är att den ännu inte dykt upp efter flytten...
Har en PDF från nätet, också, är samma, men usla bilder....
Äger fö en Carbtune också, Sverige första av nya modellen.
Vi löser allt, förr eller senare - dock mest senare. Det här fixar vi.

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: ons maj 15, 2013 06:09
av adrian_vg
StigH skrev:
adrian_vg skrev:Har du en servicemanual som beskriver synkproceduren?
Ja och nej, typ.... :mrgreen:
Jag har en original Honda vstmanual, (på en ty, fr och es) enda problemet är att den ännu inte dykt upp efter flytten...
Har en PDF från nätet, också, är samma, men usla bilder....
Äger fö en Carbtune också, Sverige första av nya modellen.
Vi löser allt, förr eller senare - dock mest senare. Det här fixar vi.
:tummenupp

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: ons maj 15, 2013 08:52
av Tommy Gsson
StigH skrev:Äger fö en Carbtune också, Sverige första av nya modellen.
Har det kommit en ny modell? Köpte min för 1 1/2 år sen, hette väl PRO tror jag.
Funkade inge bra tills jag kom på att jag inte fått i strypningarna. :mrgreen:
Tommy.

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: ons maj 15, 2013 11:57
av StigH
Tommy Gsson skrev:
StigH skrev:Äger fö en Carbtune också, Sverige första av nya modellen.
Har det kommit en ny modell? Köpte min för 1 1/2 år sen, hette väl PRO tror jag.
Funkade inge bra tills jag kom på att jag inte fått i strypningarna. :mrgreen:
Tommy.
Ny och ny...
"Ny" = man bytte bort kvicksilvret mot "metallbitar".
Var rätt många år sen.
Dom ringde faktiskt upp mig och frågade om jag var nöjd! :shock:
Jag var deras första kund i Sverige på den modellen.

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: ons maj 15, 2013 14:52
av Tommy Gsson
Ah, då är jag med.
Trodde nästan att dom kommit en ny revolutionerande modell.
Carbtune är ju mer överskådlig än klockor, mycket lättare att jämföra.
T.

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: fre maj 31, 2013 19:53
av StigH
Eftermiddagen tillbringades med att renovera bromsok (fram, har ju trumma bak :oops: )
Hade lite svårigheter att få ur luften i systemet tillräckligt bra efter bytet till nya fina bromsslangar så jag tänkte att kanske kolvarna löpte trögt i oken..
Och det gjorde dom, mycket. :)
Tog ut kolvarna putsade bort beläggningarna och fettade in packningarna med lite fett (bromsfett - innan nån påpekar..) och sen in med kolvarna,
Så fiiint de löpte nu.. Luftningen får anstå till i morgon..
Känns bra att ha två reservok, har en skrotad VF750 att plocka ifrån...

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: sön okt 12, 2014 18:12
av Tommy Gsson
Grattis Stig!! :banana

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: mån okt 13, 2014 09:32
av adrian_vg
Grattis i efterskott!

Re: StigH - En VF750C ok???

Postat: mån okt 13, 2014 11:09
av StigH
adrian_vg skrev:Grattis i efterskott!
Tack alla..
Faktiskt inte kul alls..
Min fysik har fullständigt rasat ihop efter min operation, ingen som helst ork kvar..
Men ändå, hämtade i juni en hoj uppe i Dalarna och 47 mils i stort sett non-stop körning hem gick bra, delvis i mörker...(Bara tankningsuppehåll)
Man kommer en bra bit med envishet! :gnissla
Hösten vintern ska allvarligt användas till fys träning, ska montera upp gymmet i källaren så det kan bli minst 20-30 min muskelträning varje dag..
(Blev en GL500, alltid önskat mig lillbrorsan till min GL1200 :mrgreen: Är ju också en V-motor om än med lite konstigt orienterade cylindrar..)
Bilden är inte helt rättvisande men nästan.