Blackens Fläns Ost..Okej men BFO?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Blackens Fläns Ost..Okej men BFO?
Allt som du skriver tyder på att det gör det, men fortsätt du att vara skeptisk om du vill. ;')blacken skrev: Men ärligt själv är man fortfarande skeptisk till RVS trots allt, jag menar det kan ju inte funka eller hur?..
Haha...jag tänkte gissa på en del men INTE det hahablacken skrev:Blackens Fläns Ost..Okej men BFO?
Ok, för ordningens skull måste jag fråga hur mycket du får betalt för att säga detta?blacken skrev:Jag har tagit det häringa mest som ett testprojekt pga för mycken fritidmen är själv förvånad över resultatet, man har sett en del "mirakelkurer" under årens lopp men det är första gången som man har varit med om ett så pass påtagligt och positivt resultat. Det enda som man kan jämföra med, är när man renoverar en motor till nytt.
Till och med riksdagen har blivit tyst, (Och hon var väldans skeptisk till det) hon kommer hem varje dag och bara öser superlativer om RVS "Fan! vad servot funkar bra nu, det har blivit jättelätt att styra nu". Faktum är att hennes servo var på väg att ge upp, var kanonsegt och trögt, pumpen lät som en obligat bisonoxe i parningstid när man vred på kringlan, nu är den tvärtyst när man gör det..
Eller hur mycket du betalt för riksdagens tystnad...tersan skrev:Ok, för ordningens skull måste jag fråga hur mycket du får betalt för att säga detta?blacken skrev:
Till och med riksdagen har blivit tyst, (Och hon var väldans skeptisk till det) hon kommer hem varje dag och bara öser superlativer om RVS "Fan! vad servot funkar bra nu, det har blivit jättelätt att styra nu". Faktum är att hennes servo var på väg att ge upp, var kanonsegt och trögt, pumpen lät som en obligat bisonoxe i parningstid när man vred på kringlan, nu är den tvärtyst när man gör det..
Tyrannosaurus kommentar om nikasiltop fick mig att tänka på behandlade cylinderlopp. Har inte alla viffrar det? Keramiska cylinderlopp alltså. Det är ingen risk att RVS-behandlingen gör nåt med keramen?blacken skrev:Har nu kört en ca: 30 mil efter steg II. Och helt klart så går motorn lenare, starkare, mindre skrammel/oväsen ifrån mekaniken, mera ork på låga varv, rappare gasrespons, startar lättare dvs man hör att startmotorn inte jobbar lika hårt och länge som tidigare om åren, växlarna går i lättare och mera distinkt, tidigare så var "2" till "4":an som att peta i potatismos ungefär, nu så känner man ett distinkt "klick" som inte fanns där tidigare, även "väsandet" ifrån kuggarna har minskat betydligt, har fått skruva ner tomgången två gånger. Det har blivit en helt annan motor, om det håller i sig får framtiden utvisa..
Jag tror inte det. Av någon anledning är det väldigt ovanligt med nikasilbehandlade lopp på japanska hojar. Det är möjligt att NR750 har det, men den är ju "lite" speciell och kan medföra "lite problem" att "borra" omadrian_vg skrev:Tyrannosaurus kommentar om nikasiltop fick mig att tänka på behandlade cylinderlopp. Har inte alla viffrar det? Keramiska cylinderlopp alltså.
Ingen aning. I bästa fall händer ingenting, i värsta fall om RVS innehåller slipmedel så kan det förstöra nikasilytan. Men jag skulle nog inte hälla i det i en motor med nikasilbehandlade lopp och där lär det knappast heller behövas.Det är ingen risk att RVS-behandlingen gör nåt med keramen?
Såg inget nämnt om det på RVS hemsida.
Jag tror bestämt VFR och Fireblade har det. Kollade upp beläggningen i samband med mina grönvifferproblem iom att verkstaden ville borra om cylindrarna, men det skulle inte ha gått. Möjligen lite lätt krysslipning, om ens det pga keramen.Tyrannosaurus skrev:Jag tror inte det. Av någon anledning är det väldigt ovanligt med nikasilbehandlade lopp på japanska hojar.
Det stämmer. Kerambeläggningen är hård som f@n. Den tycks gå hårt en del BMW:ars kolvringar. Enl mina googlesökningar är det så det ska vara enl BMW...Tyrannosaurus skrev:En nackdel med nikasilbehandlade lopp lär enligt vad jag har hört vara att det är just en svårighet att borra om den dagen det trots allt behövs.
Är det en keram?? Måste ha missat det. Har hela tiden föreställt mig en teflongegga man hällt i motorn.blacken skrev:i och med att RVS är en "kerambehandling" [...]
Tja, säga vad man vill, men RFM lönar sig i längden, har jag märkt..adrian_vg skrev:Är det en keram?? Måste ha missat det. Har hela tiden föreställt mig en teflongegga man hällt i motorn.blacken skrev:i och med att RVS är en "kerambehandling" [...]
Ibland så... 8*)blacken skrev:Tja, säga vad man vill, men RFM lönar sig i längden, har jag märkt..
Jo eller mera exakt "PTFE". Men Slick 50 var aldrig avsett som en motorrenovering, utan skulle sättas in när motorn var lagom inkörd (runt en 6000 till 7000 mil max) för att förhindra slitaget innan oljetrycket byggdes upp..adrian_vg skrev:Ibland så... 8*)blacken skrev:Tja, säga vad man vill, men RFM lönar sig i längden, har jag märkt..
Visst var Slick 50 teflonbaserat?
PTFE *är* teflon. Teflon är bara trivialnamnet som "alla" känner till. PolyTetraFluorEtylen är dess riktiga kemiska namn.blacken skrev:Jo eller mera exakt "PTFE".