Raffe - En guldklimp på blocket!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#46 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
raffe skrev:adrian_vg: inga problem, bara att du glömde den porriga sidan... :) var finner man enklast slipon? är det ebay som gäller?
Testa med att anonsera här på forumet.

Sen kanske de vanliga mc-skrotarna kan ha nåt liggande som passar på din generation.
Kolla med Bike Demont i Trollhättan, Kims MC i Uppland, Spinnin' Wheel nånstans i Sthlm-strakten.

Hittar du inget passande där, kolla på Ebay.
Finns även Bergmans MC skrot med bra priser, tjackade krona och styren till min Viffer där för 600:- bupp. Och "Hjulet" har flyttat ifrån fjollträsk krokarna för länge sedan...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#47 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Finns även Bergmans MC skrot med bra priser, tjackade krona och styren till min Viffer där för 600:- bupp. Och "Hjulet" har flyttat ifrån fjollträsk krokarna för länge sedan...
Tack för tipset!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

raffe
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: sön apr 10, 2016 21:10
Ort: Linköping

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#48 Inlägg av raffe »

adrian_vg skrev: Testa med att anonsera här på forumet.

Sen kanske de vanliga mc-skrotarna kan ha nåt liggande som passar på din generation.
Kolla med Bike Demont i Trollhättan, Kims MC i Uppland, Spinnin' Wheel nånstans i Sthlm-strakten.

Hittar du inget passande där, kolla på Ebay.
blacken skrev: Finns även Bergmans MC skrot med bra priser, tjackade krona och styren till min Viffer där för 600:- bupp. Och "Hjulet" har flyttat ifrån fjollträsk krokarna för länge sedan...
Jag får ta en titt när det närmar sig! kan vara lite dåligt utbud då den börjar komma till åren. Men då kanske jag kan få bra pris! :banana

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#49 Inlägg av blacken »

raffe skrev:
adrian_vg skrev: Testa med att anonsera här på forumet.

Sen kanske de vanliga mc-skrotarna kan ha nåt liggande som passar på din generation.
Kolla med Bike Demont i Trollhättan, Kims MC i Uppland, Spinnin' Wheel nånstans i Sthlm-strakten.

Hittar du inget passande där, kolla på Ebay.
blacken skrev: Finns även Bergmans MC skrot med bra priser, tjackade krona och styren till min Viffer där för 600:- bupp. Och "Hjulet" har flyttat ifrån fjollträsk krokarna för länge sedan...
Jag får ta en titt när det närmar sig! kan vara lite dåligt utbud då den börjar komma till åren. Men då kanske jag kan få bra pris! :banana
Skrotarna har en hyfsad tillgång på Viffer delar, utom kåpor. dom säljer inte så mycket av Vifferbitarna dom får in, den pajar inte så ofta.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#50 Inlägg av Donner »

Välkommen hit :D
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

raffe
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: sön apr 10, 2016 21:10
Ort: Linköping

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#51 Inlägg av raffe »

Donner skrev:Välkommen hit :D
Tackar!

Fått hem nytt framdäck, varit och tränat lite konbana inför uppkörningen som snart kommer. Gud så jag längtar :gnissla

raffe
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: sön apr 10, 2016 21:10
Ort: Linköping

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#52 Inlägg av raffe »

Uppkörningen gick tyvärr åt helvete :(, konbanorna var tyvärr problemet. Bromsprovet sa han att det såg exemplariskt ut dock. Ny tid bokad om ca en månad... Så nu letar jag efter om någon vill hjälpa till med en lite mer lämpad hoj...

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#53 Inlägg av Råttis »

Synd att höra.

Körde du upp med VFR:n?

/Råttis

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#54 Inlägg av blacken »

raffe skrev:Uppkörningen gick tyvärr åt helvete :(, konbanorna var tyvärr problemet. Bromsprovet sa han att det såg exemplariskt ut dock. Ny tid bokad om ca en månad... Så nu letar jag efter om någon vill hjälpa till med en lite mer lämpad hoj...
Har för mig att någon här på forumet har tillgång till en Suzuki SV 650. Lättare knarr att köra får man leta länge efter. Skulle vara en Suzuki gsx750 efter -90 någon gång i sådana fall..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

raffe
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: sön apr 10, 2016 21:10
Ort: Linköping

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#55 Inlägg av raffe »

Råttis skrev:Synd att höra.

Körde du upp med VFR:n?

/Råttis
Precis jag tog chansen att köra med viffern, tyvärr var den lite väl klumpig runt konbanorna (har ju inte kört konbanor något aktivt sen 2011 då jag tog första kortet på trafikskola)

raffe
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: sön apr 10, 2016 21:10
Ort: Linköping

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#56 Inlägg av raffe »

blacken skrev:
raffe skrev:Uppkörningen gick tyvärr åt helvete :(, konbanorna var tyvärr problemet. Bromsprovet sa han att det såg exemplariskt ut dock. Ny tid bokad om ca en månad... Så nu letar jag efter om någon vill hjälpa till med en lite mer lämpad hoj...
Har för mig att någon här på forumet har tillgång till en Suzuki SV 650. Lättare knarr att köra får man leta länge efter. Skulle vara en Suzuki gsx750 efter -90 någon gång i sådana fall..
Letar med lykta och fackla efter en mer lämplig hoj, datumet för nästa uppkörning är bokat till den 28e juni och görs i mjölby (manöverbanorna börjar i mantorp) Jag själv håller till i Linköping!

Det är så retligt att man ens ska behöva köra upp om man redan har A2, jag får köra upp på precis samma hoj som tidigare fast med 5kw skillnad. Vilket gör 0 skillnad på en uppkörning :gnissla :(

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#57 Inlägg av Tyrannosaurus »

raffe skrev:
Råttis skrev:Synd att höra.

Körde du upp med VFR:n?

/Råttis
Precis jag tog chansen att köra med viffern, tyvärr var den lite väl klumpig runt konbanorna (har ju inte kört konbanor något aktivt sen 2011 då jag tog första kortet på trafikskola)
Säger som jag alltid har sagt om dom där konbanorna och manöverproven = Jävla cirkuskonster :cAngry:
1. Hur ofta har man behov av att köra in i ett garage och vända utan att först sätta ner fötterna? När jag kör in i garaget så brukar jag sen paddla ut baklänges.
2. Slalombana (både hög- och lågfart) man får ju ändå inte köra slalom mellan bilarna ute i trafiken, så?
3. Bromsa rätt med en hoj utan ABS kan vara rätt bra att kunna, så den testen kan jag köpa. Men det hade du ju klarat.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

raffe
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: sön apr 10, 2016 21:10
Ort: Linköping

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#58 Inlägg av raffe »

Tyrannosaurus skrev:
raffe skrev:
Råttis skrev:Synd att höra.

Körde du upp med VFR:n?

/Råttis
Precis jag tog chansen att köra med viffern, tyvärr var den lite väl klumpig runt konbanorna (har ju inte kört konbanor något aktivt sen 2011 då jag tog första kortet på trafikskola)
Säger som jag alltid har sagt om dom där konbanorna och manöverproven = Jävla cirkuskonster :cAngry:
1. Hur ofta har man behov av att köra in i ett garage och vända utan att först sätta ner fötterna? När jag kör in i garaget så brukar jag sen paddla ut baklänges.
2. Slalombana (både hög- och lågfart) man får ju ändå inte köra slalom mellan bilarna ute i trafiken, så?
3. Bromsa rätt med en hoj utan ABS kan vara rätt bra att kunna, så den testen kan jag köpa. Men det hade du ju klarat.
Ja nej, jag förstår verkligen inte varför man ska ha en uppkörning mellan A2 -> A då man kan köra upp på i princip samma hoj (40kW istället för 35kW)

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#59 Inlägg av blacken »

Ja nej, jag förstår verkligen inte varför man ska ha en uppkörning mellan A2 -> A då man kan köra upp på i princip samma hoj (40kW istället för 35kW)
Det förstår inte jag heller, förstås det är byråkrater, politiker och annat tvivelaktigt löskefolk inblandade, och den enda agendan i deras patetiska liv är att djävlas med hederligt folk..
Senast redigerad av blacken den lör maj 28, 2016 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Björnbär
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: tis jan 19, 2016 11:00

Re: Raffe - En guldklimp på blocket!

#60 Inlägg av Björnbär »

Välkommen. Bor också i Linköping och brukar åka VTEC till universitetet.

Angående fina vägar kan jag tipsa om följande sida:
http://labs.strava.com/heatmap/#6/-115. ... /blue/bike

Det är en sida för folk med vanlig cykel utrustad med cykeldator med GPS. Brukar vara riktigt fina vägar, man får bara försöka undvika mtb-banorna. :-) Konstigt nog är det ett väldigt tydligt spår runt Vättern...

Skriv svar