Det kanske kommer som en nyhet (givet din ödla

Men, detta är något OT i mwiborns egen tråd.
Tycker vi tar denna diskussion till ett lämpligare ställe, tex till Allmänt forum.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Vet inte riktigt vad för extra utrustning det skulle finnas på VFR1200 jämfört med Blackbirden, förutom just kardanen, usd-gaffeln, 6 kolvsoken, ABS, och det extra kopplingspaketet, men den är både större (längre axelavstånd) och rätt så rejält mycket tyngre om jag kommer ihåg rätt.Tyrannosaurus skrev:Det som ofta väger på kardanhojar är att det oftast är stora hojar med mycket utrustning. Undantagen är väl VFR1200 och BMW K1300S och dom är inte så fasligt tunga och inte tyngre än liknande kedjehojar. Om vi t.ex tar VFR1200 och CBR1100XX. CBR:en är troligen lite lättare, men då har också VFR:en mer utrustning.
Kan vara kul att få en kommentar från M@rtini, han körde ju CBR innan VFR.
Ah, som jag.mwiborn skrev:Anlednig att att jag vill byta hoj är främst att kunna köpa en nyare med ABS-bromsar.
Tack för tipset.adrian_vg skrev:Ah, som jag.mwiborn skrev:Anlednig att att jag vill byta hoj är främst att kunna köpa en nyare med ABS-bromsar.![]()
Tips: VFR800 gen 98-01 har Dual-CBS, som är nästan lika bra som ABS.
Men hojarna är billigare än VTEC-modellerna med "riktig" ABS.
Jag fick fö aldrig svartvifferns DCBS-bromsar att låsa förutom en enda gång och då på bakhjulet, vid en svår provokation på bana där jag bromsövade från 90-100 km/h.
Japp brudar tänder på snubbar som vågar, fast att slita upp filsen vid första daten, kanske inte alltid är så lyckat för ett fortsatt gemensamt fritidsutbyte.adrian_vg skrev:DCBS är så bra det går att komma, om man inte ska avända sig av "riktig" ABS.
Bromsspår i kallingarna är bonus för de speciella tillfällena.