De som provat B**temas kedjeolja skulle nog rekommendera att du även köper en stor förpackning schampo, en massa avfettning och ett gäng penslar/svampar.Leon skrev:...Nu bär det iväg till biltema och köpa lite olja till kedjan...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
De som provat B**temas kedjeolja skulle nog rekommendera att du även köper en stor förpackning schampo, en massa avfettning och ett gäng penslar/svampar.Leon skrev:...Nu bär det iväg till biltema och köpa lite olja till kedjan...
Vilken syftar du på? Tillhör du den skaran som säger att man inte ska smörja?tersan skrev:De som provat B**temas kedjeolja skulle nog rekommendera att du även köper en stor förpackning schampo, en massa avfettning och ett gäng penslar/svampar.Leon skrev:...Nu bär det iväg till biltema och köpa lite olja till kedjan...
Den diskussionen förs regelbundet här också...Leon skrev:Tyckte bara diskussionen orginal- eller biltema delar är väldigt intressant..
/Oscar
Det har diskuterats på detta forum också. Diskussion har bitvis varit ganska "het". Sök på hjälm eller det där E-godkännandenumret, som jag för tillfället inte kommer ihåg vad det är.Leon skrev:Hittade en intressant diskussion om Biltemas/övriga märken på hjälmar,
Slutsatsen tror jag blev att de håller likvärdig kvalité men helt olika priser, se diskussionen på http://forum.svmc.se/showthread.php?t=2834&page=1
Vad tycker ni?
Biltema har såna. Jag har en som är mer än fem år gammal och har stått ute i solsken och snö. Är fortfarande hel och fin. Inte spröd av UV-strålningen.Leon skrev:Är även på jakt efter ett överdrag till MCn som kan skydda lacken mot sol och kan användas mot damm för långtidsförvaring.
Tips?
Snacka går ju...blacken skrev:När det gäller personligt skydd så ska du inte kompromissa! du får vad du pröjsar helt för enkelt. Just hjälm ska du helt sonika ta ett rejält tag i börsen och skaffa i den "högre ligan" så att säga, dvs "feltema" BIG NO NO!.
+1tersan skrev:De som provat B**temas kedjeolja skulle nog rekommendera att du även köper en stor förpackning schampo, en massa avfettning och ett gäng penslar/svampar.
Jag smörjer, men använder ett vax från Spectro. B**temas olja lär kladda ner nåt så in i h-e... har dock inte testat själv.Leon skrev:Vilken syftar du på? Tillhör du den skaran som säger att man inte ska smörja?
Hvad åsyftas min gode herre?Snacka går ju...![]()
![]()
Det är ju där som "pudels kärna" ligger så att säga "E" "godkännandet" är ju bara en rekommendation som tillverkare ska följa, inte en certifiering av sin produkt. Det har ju framkommit att det är lite "si och så" med kvalitèn/säkerheten på varor/produkter som är "E" Och "EU" märkta.Det har diskuterats på detta forum också. Diskussion har bitvis varit ganska "het". Sök på hjälm eller det där E-godkännandenumret, som jag för tillfället inte kommer ihåg vad det är.
Alright, tack för tipset!tersan skrev:Jag smörjer, men använder ett vax från Spectro. B**temas olja lär kladda ner nåt så in i h-e... har dock inte testat själv.Leon skrev:Vilken syftar du på? Tillhör du den skaran som säger att man inte ska smörja?
Det syftas på edert gentlemannanmässiga, eller brist härav, uttalande, som undertecknad upfattar det, kategoriska sågning av allt Biltema.blacken skrev:Hvad åsyftas min gode herre?
Visst är det så, men det betyder inte att *alla* gör så. Inte ens Biltemaleverantörerna.blacken skrev:Det är ju där som "pudels kärna" ligger så att säga "E" "godkännandet" är ju bara en rekommendation som tillverkare ska följa, inte en certifiering av sin produkt. Det har ju framkommit att det är lite "si och så" med kvalitèn/säkerheten på varor/produkter som är "E" Och "EU" märkta.
Jag är bara ekonomisk faktiskt...TG skrev:gällande Biltemas vara eller inte vara har de en rätt stor supporter i Adrian...![]()
![]()
Börjar dock misstänka att han inte alls jobbar som IT-människa på något universitet utan istället är PR-människa för Feltema![]()