Mr_gear skrev:Var rädd för det, försökte nämligen pröva köra med fötterna så - tyckte inte det kändes bekvämt, fick lägga så mycket vikt på händerna... Men ska försöka vänja mig!
Använd mellangärdet att hålla uppe överkroppen med; händerna, armarna och axlarna ska vara avslappnade. Detta är lite jobbigt i lägre farter, men funkar bättre i 70+.
Läge att börja öva sittuppar. 8*)
Äsch underlättas lite med Ryggskydd alias gördeln man spänner runt
Mr_gear skrev:Var rädd för det, försökte nämligen pröva köra med fötterna så - tyckte inte det kändes bekvämt, fick lägga så mycket vikt på händerna... Men ska försöka vänja mig!
Använd mellangärdet att hålla uppe överkroppen med; händerna, armarna och axlarna ska vara avslappnade. Detta är lite jobbigt i lägre farter, men funkar bättre i 70+.
Läge att börja öva sittuppar. 8*)
Det har du ju rätt i... hade inte alls de problemen ute på landsvägarna i lördags FM nu när du säger det - hojen hör ju hemma i lite högre farter ändå men jag har kört mycket på vägar med låg fart för att öva stadskörning(ska ju trots allt ta körkortet i göteborg) så då har jag märkt av det mycket!
Väldigt bra tips där iaf! ska tänka på dem när jag kör
Ingen orsak. En upplyst motorcyklist är en säker motorcyklist. ;*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!