
Zadde, snart snart snaaart
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Aaah!marasp skrev:jo o man smetar svart på den oranga knappen blir den inte så "orange"
och svårt att få bort

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Happ, idag fick jag äntligen tummen ur röven till att kolla på kylsystemet.
Men icke då, vatten går runt som det ska(tror jag, är inte någon mek)
Kollade alla säkringar jag kunde hitta efter någon trasig(problemet med att kylfläkten inte startar) men kunde inte hitta någon.
Någon annan som har en ljus idé? Eller rent av någon som bor i närheten som har mer teknisk kunskap?
Men icke då, vatten går runt som det ska(tror jag, är inte någon mek)
Kollade alla säkringar jag kunde hitta efter någon trasig(problemet med att kylfläkten inte startar) men kunde inte hitta någon.
Någon annan som har en ljus idé? Eller rent av någon som bor i närheten som har mer teknisk kunskap?
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vad är "i närheten"? Du listar ingen bostadsort i din profil.Zadde skrev:Någon annan som har en ljus idé? Eller rent av någon som bor i närheten som har mer teknisk kunskap?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
För långt bort för en kvällstur för mig. Sorry.Zadde skrev:Ah, står visst bara i starten på den här tråden. Bor i Norrköping.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Jisses vad varmt det var idag då... Måste nog ut och tanka viffern lite, och passa på och svalka av mig lite också. 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hm, återkommer till mitt problem med kylsystemet.
Igår var vi ute en sväng, tempmätaren låg på mitten i drygt 3 timmar på varierande vägar. Kommer till en lång och fin raksträcka med god sikt, drar på lite och ligger på 11k rpm under hela pådraget. Under dom ~30 sekunderna så gick mätaren upp till max, efter det röda. Bromsar ner och efter 2 minuter eller så så låg mätaren nere i botten, som den annars bara gör när all el är avstängd.
Vad tusan är det för fel på min hoj?
Men nu vet jag iaf att motorn antagligen inte blir överhettad, bara något skumt problem med elen.
Igår var vi ute en sväng, tempmätaren låg på mitten i drygt 3 timmar på varierande vägar. Kommer till en lång och fin raksträcka med god sikt, drar på lite och ligger på 11k rpm under hela pådraget. Under dom ~30 sekunderna så gick mätaren upp till max, efter det röda. Bromsar ner och efter 2 minuter eller så så låg mätaren nere i botten, som den annars bara gör när all el är avstängd.
Vad tusan är det för fel på min hoj?

Men nu vet jag iaf att motorn antagligen inte blir överhettad, bara något skumt problem med elen.
VFR750F -87 Interceptor
ja det låter ju lite lustigt, tempmätare kan leva ett eget liv om det saknas vatten eller är luft i systemet eftersom givaren tappar vatten runt sig och hamnar i luften, vid en kraftig acceleration så blir motorn extremt varm snabbt och då sticker ju mätaren upp men den bör inte gå upp till max, men det är skumt att den sjönk så snabbt igen och framförallt såååå mycket
hmmm vet faktiskt inte vad jag kan ge dig för råd längre
är det enbart ett elfel så borde ju inte hojen ha kokat om nu inte givaren spökar och inte skickade signal att motorn är varm = --> starta fläkt nu!! och i detta läget går givaren upp i temp och sen dör är oxå ganska klassiskt på en defekt givare, även en taskig termostat kan göra samma sak, (hände på min saab), men om det är detta eller något annat kan jag inte säga. Ingen som har en bild på en viffer/denna generationen som visar var tempgivaren sitter? då kan du ju kolla kontakterna så dom inte har oxiderat iallafall

