Men nu har jag varit ute och mätt lite till o kollat hur läget ser ut.
Som sagt så verkar statorn vara ok och om man mäter över batteriet när hojen går så laddar den mellan 13.2-14.0 volt.
Pratade samtidigt med en mek på Kenneths mc i Göteborg (kalas bra firma och gubbar som jobbar där för övrigt) så sa han att dessa värden var helt normala och sa då att han trodde att batteriet var kass...
Det enda han tipsade mig om som jag inte har hunnit kolla än var att man skulle mäta hur mkt spänning statorn gav mellan varje fas. Och riktvärdet där var ca 80 volt vid ca 5000 rpm, vid ännu högre varv så kunde detta sticka iväg till över 100 volt och det var helt normalt.
Har ej hunnit testa detta bara...
Men summa sumarum. På måndag skall batteriet in och mätas på en bilfirma och se om det var helt. Är det inte det så skall firman som har sålt det få en på hälsning.
Man får försöka att få ett nytt även om man inte har några kvitton

Det tråkigaste just nu bara är att man inte har någon cykel och åka runt på i det underbara vädret

