Trippelmicke - VF1000R
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- trippelmicke
- Donator 2010
- Inlägg: 7
- Blev medlem: tis nov 24, 2009 21:39
- Ort: Norrköping
Trippelmicke - VF1000R
Hej!
Köpte en gammal VF1000R 1984 igår, så det är väl läge att bli medlem.
Är det någon som vet hur många som såldes i sverige.
Läste att den blev en flopp i USA pga att den kom för sent dit (1985).
Hur som helst, funkar bra, verkar vara en kul hoj.
Blir bra kompliment i samlingen.
Köpte en gammal VF1000R 1984 igår, så det är väl läge att bli medlem.
Är det någon som vet hur många som såldes i sverige.
Läste att den blev en flopp i USA pga att den kom för sent dit (1985).
Hur som helst, funkar bra, verkar vara en kul hoj.
Blir bra kompliment i samlingen.
VF1000R
Har en kompis som har en VF1000 F.
En hiskelig maskin till att gå fort trots sin ålder..så din lär ju inte vara sämre
För all del inte helt ny, men han har skoj på den.
Det var väl något bekymmer med startmotorn och brist på reservdelar, men i övrigt inget särskilt.
Vad är det för spec på en R
En hiskelig maskin till att gå fort trots sin ålder..så din lär ju inte vara sämre

För all del inte helt ny, men han har skoj på den.
Det var väl något bekymmer med startmotorn och brist på reservdelar, men i övrigt inget särskilt.
Vad är det för spec på en R

Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675
i mitt garage..
People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675

People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VF1000R
Coolingen, en gammelracer; välkommen till forumet!
Dessa motorcyklar kräfver bilder!
Dessa motorcyklar kräfver bilder!

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2167
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Åjo, du är inte så dålig själv.Henning skrev:Tackar men lämnar generat över titeln till Tyrannosaurus.tersan skrev:...annars kommer säkert våra uppslagsverk Henning och Tyrannosaurus med mer info inom kort...
Var är bilderna?
Det som skiljer 1000R mot 1000F förutom det synliga är kammarna och dess drivning (kugg), smidda kolvar med lite högre komp, några hk till och faktiskt högre(!) vikt trots att det ska vara mer race.
Välkommen trippelmicke, alltid kul med klassiker.
Nej Henning, det är ingen Rothmans om den inte är omlackad

Det var Europamodellen -86, men -84:an har den snyggaste kåpan IMHO, men då ska det vara med dubbellyset

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- trippelmicke
- Donator 2010
- Inlägg: 7
- Blev medlem: tis nov 24, 2009 21:39
- Ort: Norrköping
Ursäkta dröjsmålet, men här kommer det en bild tills vidare. Som ni ser har den varit ute för en mindre marksyning. Mer bilder kommer vartefter den blir i skick. Ska inte helrenoveras utan snyggas upp till bra brukskick.
Har fått tag i en fin överdel av kåpan på ebay frankrike, en NY underdel här i sverige. Har också beställt en ny cuts från Holland. Saknar enbart plasten under sadeln/sidokåporna samt lilla kudden till cutsen.
Kanske ska jaga ett orginal avgassystem, men den låter ju så gött med
4-1 systemet.
Fick tag i en ny instruktionsbok orginal från Honda för 147:-
Tipset fick jag här på forumet. Tack så hjärtligt!
Till den som undrade vad som fanns i samlingen blir nog besviken.
Inga Hyndor.
Bara 2st Kawasaki 750 trippel och 2st 500 trippel, Suzuki GT550, GT750, GS750 och GS1000 + några till objekt från 80-talet.
Fortfarande intresserad av historia som hur många VF1000R tillverkade och pris i Sverige 1984. Har letat men är i inte uppväxt i dataåldern, så jag hittar inget. Tacksam för hjälp och svar.
" LET THE GOOD TIMES ROLL"
Har fått tag i en fin överdel av kåpan på ebay frankrike, en NY underdel här i sverige. Har också beställt en ny cuts från Holland. Saknar enbart plasten under sadeln/sidokåporna samt lilla kudden till cutsen.
Kanske ska jaga ett orginal avgassystem, men den låter ju så gött med
4-1 systemet.
Fick tag i en ny instruktionsbok orginal från Honda för 147:-
Tipset fick jag här på forumet. Tack så hjärtligt!
Till den som undrade vad som fanns i samlingen blir nog besviken.
Inga Hyndor.
Bara 2st Kawasaki 750 trippel och 2st 500 trippel, Suzuki GT550, GT750, GS750 och GS1000 + några till objekt från 80-talet.
Fortfarande intresserad av historia som hur många VF1000R tillverkade och pris i Sverige 1984. Har letat men är i inte uppväxt i dataåldern, så jag hittar inget. Tacksam för hjälp och svar.
" LET THE GOOD TIMES ROLL"
- Bilagor
-
- PB2608571.JPG (143.48 KiB) Visad 14487 gånger
VF1000R
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Fixade till bilden.trippelmicke skrev:Ursäkta dröjsmålet, men här kommer det en bild tills vidare. Som ni ser har den varit ute för en mindre marksyning. Mer bilder kommer vartefter den blir i skick. Ska inte helrenoveras utan snyggas upp till bra brukskick.
Är fälgarna original? Har för mig att de var svarta på dem jag sett hittills.
Håll oss uppdaterade med bilder allteftersom, hojen är grym!

Edit: Kolla http://vfrworld.com/forums/specificatio ... 1000r.html. Sök på "produced". Det gjordes ca 5500-6000st/år.
Senast redigerad av adrian_vg den sön jan 10, 2010 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- trippelmicke
- Donator 2010
- Inlägg: 7
- Blev medlem: tis nov 24, 2009 21:39
- Ort: Norrköping
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vanans makt kanske.trippelmicke skrev:Tack för hjälpen. Begriper mig inte på sånt där med foton o datorer.
Fälgarna ska vara svarta,vet inte ännu om jag ska lacka om dem, ser ganska bra ut med vitt.

Vänta med att (eventuellt) lacka om dem tills alla kåpor är på som de ska, så man får ett bättre humm om hur det kommer att se ut!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!