E-tidning om MC/touring/mek

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

E-tidning om MC/touring/mek

#1 Inlägg av elias »

Hur är intresset bland alla er för att skriva en elektronisk mc-tidning?

Upplägget som en dagstidning, men med bara mc-relaterade nyheter på huvudsidan men framförallt ett bra arkiv på tester, mektips, touringtips, mc-vänliga vandrarhem, resturanger utmed vägarna etc.

Tanken är att köra det hela som en idéell verksamhet. Pengarna får gå till webhotell (kostar en del med databaser, design och så mycket mer, om inte nån här är duktig o vill skänka kunskap/tid), inköp av artiklar (?) etc.

Självklart måste någon vara redaktör etc, wiki-styrt är lite väl mycket att drömma om. Har man istället några stycken som har hand om uppläggningen av inskickade material så blir det inga problem.

Det finns MYCKET välskrivna texter redan idag på flera forum som är nästan klara att lägga ut. Ta tex guiden om gaffelmeck skrivet på vårt egna hem.

Intresse?

Stilit, kanske har du en lösning redan på hand? Annars kan jag nog sätta upp ett system,, dock är inte hemsidedesign min starka sida... :)
Bild

Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Kontakt:

#2 Inlägg av joch »

Mitt tekniska kunnande om motorcyklar är kanske inte så stort i jämförelse med den stora kompetens som finns på forumet, men jag hjälper gärna till med internetbiten.

Jag har en del webbutrymme som kan användas, php, mysql etc.

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#3 Inlägg av elias »

Låter kul. Just tekniken och mekandet finns det många duktiga. Det gäller bara att gallra bort dem som är "förståsigpåare"...

Själv kan jag lätt skriva om det andra som hör till MC-åkning.. som är bra mycket! Man vet fortfarande om en stövel är bra eller inte.. :)
Bild

Skriv svar