Sida 1 av 1
VFR i pressen
Postat: fre jul 27, 2007 09:10
av tjvfr800
Äntligen en pärla på omslaget
On the Cover: You want great riding? Kentucky dishes up miles of it. AMA members pointed out some of the best routes that the Bluegrass State has to offer, and we hit the road. Join us on the adventure, beginning on page 38.
Photo by Denny Lee Thrush.
Postat: fre jul 27, 2007 12:21
av Frippe
Inte på omslaget men, har du läst däckstestet i Bike, de använde en MC som man kunde toura med och köra busigt med & va blev det?
En VFR såklart

Postat: fre jul 27, 2007 13:49
av tjvfr800
Frippe skrev:Inte på omslaget men, har du läst däckstestet i Bike, de använde en MC som man kunde toura med och köra busigt med & va blev det?
En VFR såklart

Dom spar väl en hel del tid på att använda en VFR när dom byter däck.
Postat: fre jul 27, 2007 16:22
av Tyrannosaurus
tjvfr800 skrev:Dom spar väl en hel del tid på att använda en VFR när dom byter däck.
Onekligen. Jag fattar inte varför inte fler än VFR, Triumph, Ducati och MV Agusta satsar på enkelsving.
Ok det är tyngre och något mindre stabilt än en vanlig sving och det är vad sporthojåkarna brukar anföra som argument mot enkelsving. Det är förvisso sant, ska man åka med knäskarp i 200-250 så kan man nog känna av att enkelsvingen flexar mer. Men VAR på svenska allmäna vägnätet kan man köra så utan att riskera utan att riskera att plantera sig i ett träd, stolpe, räcke, bil, osv?
Ja dubbelsvingen är bättre och både lättare och styvare och det behövs säkert i racesammanhang, men på gatan går det knappast att uttnyttja med fördel om man inte heter Fûrstenhof och har "shit for brains"

Postat: fre jul 27, 2007 21:15
av Conseal
Tyrannosaurus skrev:
Ja dubbelsvingen är bättre och både lättare och styvare och det behövs säkert i racesammanhang, men på gatan går det knappast att uttnyttja med fördel om man inte heter Fûrstenhof och har "shit for brains"

Eller om man heter DanTheMan och kör bulten på under 4minuter (tar 15 lagligt för er som inte vet det)
