Är det fler än jag som reagerar på detta:
Rubrik:
"Han dog mc–döden".
Bildtext:
"AVLED PÅ PLATSEN En 41-årig man på motorcykel körde in i sidan på en bil som gjorde en vänstersväng i Ljunghusen. Mc-förarens liv gick inte att rädda.
Slutsats: "Mc-döden" my ass! - Han dog bil-döden"

Förbjud bilarna så kommer "mc-olyckorna" att minska med 50% eller mer!
Räkna sen bort fyllstyrningar, snodda hojar, obehöriga förare, underlåtenhet från Vägverket osv. så blir det nästan inga olyckor kvar att tala om.
Jag kör som jag brukar och har gjort i 30 år och ser alla bilister som älgar, fast fler och värre.
När jag ser och läser sånt här funderar jag alltid på om det kan ha varit någon man kände
Åså läser man vidare i texten:
17-åring svårt skadad
Dessutom fick en 17-årig pojke livshotande skador efter ännu en mc-olycka i Väring, norr om Skövde.
Också han körde in i en bil som svängde vänster och var medvetslös när polisen kom fram.
Sammanlagt har minst åtta personer dödats i mc-olyckor under juli.
– Risken att dödas är 20 gånger så stor när man färdas på en mc jämfört med en bil. Mc:n får köra lika fort som bilen, men har inte alls samma möjligheter att skydda sina passagerare, säger Thomas Carlson, mediechef på NTF.
Thomas Carlson har förvisso rätt i att
mc:n inte har samma möjligheter att skydda sina passagerare. Men vad har det med
"mc:n får köra lika fort som bilen" att göra?
Gångtrafikanter är ännu mer oskyddade. Och om en puckobilist brakar upp på en gångbana och tar kål på X-antal gående (det hände i Gamla Stan för något år sen). Betyder det att man ska förbjuda folk att gå eller att man kanske ska se över vilka som får köra bil?
För att köra lastbil ställs det ju rätt höga krav. Men personbil som iofs är mindre, men ändå ett nästan lika effektivt mordvapen i händerna på fel person får vilken jävla idiot som helst köra.
Problemet är inte hastigheterna som Dingvall, NTF och andra s.k. "experter" snackar om, utan felbeteende.
Visst, bränner någon in i en bergvägg i 30 så kanske han klarar sig bättre än i 130. Men då bör man kanske istället ställa frågan vad fan han ska in i bergväggen att göra?
Å andra sidan, kör han så jävla illa så han brukar plocka bergväggar lite då och då så är det bättre att han gör det i 130, eller varför inte i 230 så det blir ordentligt gjort och så vi andra slipper fanstyget i trafiken