Sida 1 av 1

Snart är det dax för service

Postat: tor jun 07, 2007 09:30
av Torque
Snart är det dax för 1200 mils servicen. Den första servicen sedan jag köpte hojen.

Hur gör ni? Lämnar ni in hojen för service varje gång för att få en stämpel i boken? Eller servar ni den själv?

Jag funderar på att köpa ett K&N filter, byta oljefiltret och byta oljan själv. Men gör jag det så får jag ingen stämpel i boken för de övriga som firman gör med hojen. Dom säger att dom måste göra allt själv.

Tycker ni det är viktigt med en fullstämplad servicebok eller kvittar det?

Postat: tor jun 07, 2007 10:22
av elias
Sista stämpel på min 97:a sitter på 2400 milaservicen.

Postat: tor jun 07, 2007 12:24
av Conseal
Vilken bok ? Har bara Ownersmanual och servicehandbok ;)

Postat: tor jun 07, 2007 19:31
av Lt.Dan
Jag måste serva på verkstad för att garantin skall gälla.

Sen så ser ju en "fullstämplad" servicebok bra ut när du mot
all förmodan... (hemska tanke) vill sälja hojen.

The choice is yours....

Postat: tor jun 07, 2007 22:38
av Torque
Tror ni den blir svår såld om den inte är fullservad med stämpel. Eller hur mycet mindre blir den värd på marknaden?

Postat: fre jun 08, 2007 17:48
av kennet
Tror inte en VFR blir svårare att sälja för att serviceboken inte är stämplad.
Dom flesta sköter ju om sina hojar och gör flera oljebyten mm. än vad som rekomenderas :roll: