VFR Storebror

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

VFR Storebror

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

http://www.bike.se/nyheter/tjeckiska-fg ... narmar-sig

Synd bara att det är kedjedrift och att den är så ini bängen dyr. I de flesta övriga aspekter är det en 90 graders Viffermotor med likadan layout, fast på steroider. Troligen har konstruktören inspirerats av Viffermotorn när han har byggt den. :D
https://www.youtube.com/watch?v=E-gFJHnBKL8
https://www.youtube.com/watch?v=ZdBSX61JgOY

https://www.youtube.com/watch?v=cp_0dqqs1B4
Kardan och en sportkåpa hade gjort susen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR Storebror

#2 Inlägg av adrian_vg »

Svingen är snygg men kedjespännaren är hämtad från en 80-talshoj. WTF liksom?!

Det här är snyggt:
gsg5exg1.5yn_776x439.jpg
gsg5exg1.5yn_776x439.jpg (228.42 KiB) Visad 5042 gånger
Och förstås den på enkelsvingsviffrarna!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: VFR Storebror

#3 Inlägg av M@rtini »

Tyrannosaurus skrev:http://www.bike.se/nyheter/tjeckiska-fg ... narmar-sig

Synd bara att det är kedjedrift och att den är så ini bängen dyr. I de flesta övriga aspekter är det en 90 graders Viffermotor med likadan layout, fast på steroider. Troligen har konstruktören inspirerats av Viffermotorn när han har byggt den. :D
https://www.youtube.com/watch?v=E-gFJHnBKL8
https://www.youtube.com/watch?v=ZdBSX61JgOY

https://www.youtube.com/watch?v=cp_0dqqs1B4
Kardan och en sportkåpa hade gjort susen.
Bara jag som inte förstår mig på det här? Varför i hela friden montera ett så stort, och i mitt tycke klumpigt motorpaket i en hoj?
Fast lite imponerad är jag att den ändå inte väger mer än vad den gör. Vet inte om eller hur mycket de kollat på en VFR-motor, men om de gjort det varför har de inte kollat in 1200 motorn för att se hur det går att hålla nere storleken på motorn? Sen tycker jag inte heller att 200 hk är mycket att skryta med på nästan 2,5 liter slagvolym.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR Storebror

#4 Inlägg av adrian_vg »

M@rtini skrev:Bara jag som inte förstår mig på det här? Varför i hela friden montera ett så stort, och i mitt tycke klumpigt motorpaket i en hoj?
1. För att det går!

2. För att amerikanska samlare är av åsikten att "you can't beat cubes".

3. För att en sexcylindrig motor är <trumvirvel> sexig!

;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar