Göingen skrev:Har nu haft två veckors semester som slutar i morgon bitti kl 08:00.
Det har inneburit VFR-träff och en Europatur samt ett par kortare svängar hemikring. Det har blivit närmare 500 mil sammanlagt under dessa båda veckor. Har knappt varit ur sadeln...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lyllo..passerade i lördags 500 mil för hela året...
De flesta milen på en Europatur blir inte ”kvalitetsmil” utan förflyttning på större vägar typ autobahn. Mest tröttande.
Sen har man ju det man tillryggalägger på fina alpvägar som gör hela resan mödan värd.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Status så långt:
Första tankningen i år vid 33392 km.
Senaste tankningen i år vid 45283 km.
>> 11891 km = 1189 mil.
Mestadels Uppsala > Solna/Flempan > Uppsala, Knix och en och annan Ålands- och nöjestur i övrigt.
775 liter bensin har gått åt hittills i år!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Du skulle se den i stadstrafik...
Kraftigt nerdrevad dessutom för mer smajl per kilometer.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det österrikiska monstret drar fortfarande mindre bränsle än en normalstor SUV med _en_ person i, som man så ofta ser på motorvägen mellan Uppsala och Solna.
Monstret tar dessutom betydligt mindre plats på vägen för en optimal lejnsplittning.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det österrikiska monstret drar fortfarande mindre bränsle än en normalstor SUV med _en_ person i, som man så ofta ser på motorvägen mellan Uppsala och Solna.
Monstret tar dessutom betydligt mindre plats på vägen för en optimal lejnsplittning.
Det hjälper inte, man ska knalla, åka svettjonne eller köra el med lithium och cobolt i bagaget för att vara "inne". Alternativt kan man förstås också åka segelbåt sponsrad av ett stort känt tyskt bil- och mc-företag
Intressant förresten...
...0,65....törstig!
Kan därmed konstatera att det moderna österrikiska monstret har samma eller t.o.m. lite högre soppaförbrukning än en drygt 30 år gammal dinosaurie trots hel motor och större cylindervolym
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hojar jag ägt:
HD Sportster
HD Superglide
HD Wideglide
HD Nightrod
HD Nighttrain
Chopper
HD Nightrod special
Yamaha YZF 1000
HD Nightrod
Honda CB 1300
Yamaha XJ 900
Honda VFR 800
Honda CBR 1100XX Super Blackbird(nuvarande)
vroom skrev:Vill ju köra men brukar rulla ut mc ur garaget ibland för å låtan känna på blötan innan jag rullar in igen. vill inte smutsa ner den i onödan
Är den gjord av socker....finns ju "vatten och tvål"...
Men det kanske är ägaren som är av socker Har en (tramp)cykel-kompis som vägrar cykla om det finns risk för regn...hoppat av två Vätternrundor pga detta...