...nån lite mer "race"-betonad...vad skall man titta efter då?
Väldigt nöjd med VFR, perfekt att pendla med in till stan. Har ca 4 mil enkel väg. Men blir lite sugen en till hoj, en lite mer tillverkad med tanke på inspirerad körning
CBR929, ZX-7R, GSX-R 750/1000...det är dessa som lockar. Runt 98-01 nånting. Vad är bra och vad är an*s..? Gissar att CBR får mången röst härinne. Funderar lite på om inte även en CBR600 också kanske vore nåt...vill ha nåt lättare/smidigare.
Har tänkt samma men bestämde mig för att köra slut på den jag har först. Blir för dyrt med två hojar. Ett nytt helrör ramlade in nyss från blackwidow som med lite tillpassning förhoppningsvis kommer på nångång. powrcom3 blir en naturlig följd av det inköpet och bockas väl av snart..lite nya kåpor..bromsslangar..turbo.. listan kan göras oändlig. Ersättare till viffern?..en ducce vore ju inte fel. Supersport
Senast redigerad av vroom den fre mar 24, 2017 13:52, redigerad totalt 1 gånger.
Suzuki GSF 1200 Bandit, klockren med snudd på samma outslitlighet som Viffern, fast med avsevärt mera "knuff" i spisen.
SV 1000 S eller den ultimata, GSF 13000 "Hayabusa".
Suka har en doldis dock, GSX 1100F, den heter det bara i Sverige i övriga världen så heter den "Katana". Liasom Mikuni BST36SS, flatside knasare, GSX-R/Katanaknot och 136 kus, skäms inte för sig än i dag.
Senast redigerad av blacken den fre mar 24, 2017 18:34, redigerad totalt 4 gång.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
blacken skrev:Suzuki GSF 1200 Bandit, klockren med snudd på samma outslitlighet som Viffern, fast med avsevärt mera "knuff" i spisen.
SV 1000 S eller den ultimata, GSF 13000 "Hayabusa".
Suka har en doldis dock, GSX 1100F, den heter det bara i Sverige i övriga världen så heter den "Katana". Liasom Mikuni BST36SS, flatside knasare, GSX-R/Katanaknot och 136 kus, skäms inte för sig än i dag.
Hmm...men är inte detta ännu större/tyngre hojar än VFRen..?
blacken skrev:Suzuki GSF 1200 Bandit, klockren med snudd på samma outslitlighet som Viffern, fast med avsevärt mera "knuff" i spisen.
SV 1000 S eller den ultimata, GSF 13000 "Hayabusa".
Suka har en doldis dock, GSX 1100F, den heter det bara i Sverige i övriga världen så heter den "Katana". Liasom Mikuni BST36SS, flatside knasare, GSX-R/Katanaknot och 136 kus, skäms inte för sig än i dag.
Hmm...men är inte detta ännu större/tyngre hojar än VFRen..?
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Jo förvisso Fast bortsett deras "tyngd" så går dom som skållade aptroll, och är kända att hålla hur länge som helst. Men GSF:n 1200 och SV1000:n finns som 600 respektive 650. Och SV 650:n är roligare än sex (har provat bägge, mycket). Vill du ha en annan pendlarhoj med respektingivande prestanda och köregenskaper till en icke ohemul peng (Jättebillig) så är GSX1100F ganska (väldigt) så attraktiv i det hela. Och tar du en från -93 och neråt så är försäkringen snorbillig.
Fast sedan så har du ju alltid "miljöalternativet" https://www.youtube.com/watch?v=_wsluK2aJq8
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Strunta i 80-tals lok tycker jag. Vill du ha en Sportis så satsa på fireblade (alla modeller är bra) Kört samtliga. 929 är lite överskattad när det gäller effekten bara. Firebladen är grymt mjuk och därmed rätt lättkörd. GSXR 750 är till bladen ett vettigt alternativ. Vill du utveckla dig på bankörning då är tipset cbr600.
Sv1000s har jag haft som extrahoj i fem år nu. Jag har köpt mer eftermarknadsprylar till den än vad jag gav för den. Så anpassa en hoj är lite halvdyrt. (Finns så få prisvärda twinnar, Sv är en av dem om det är twin som är grejen)
Såhär tänker jag: om man nu har en VFR som är bra på allt med asfaltunderlag så kanske alternativhojen inte ska kunna ungefär samma saker. Skaffa något som kompletterar och breddar hojinnehavet i stället. Skaffa en offroadare, en gammal 600, kanske en XR eller en Yama XT. Zuka 650 DR funkar säkert också. Du kommer att hitta vägar som du inte visste fanns och säsongen kan förlängas 1 månad i varje ände. När du gasat på grus ett par säsonger kommer du dessutom att vara en bättre och säkrare förare på din VFR.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Gjort exakt det men i trampcykel-världen. Mina MTBs samlar bara damm i garaget, medans mina LVG/asfaltscyklar får motion regelbundet... Men tanken på halvkross finns, men bara inte just nu.
Göingen skrev:Såhär tänker jag: om man nu har en VFR som är bra på allt med asfaltunderlag så kanske alternativhojen inte ska kunna ungefär samma saker. Skaffa något som kompletterar och breddar hojinnehavet i stället. Skaffa en offroadare, en gammal 600, kanske en XR eller en Yama XT. Zuka 650 DR funkar säkert också. Du kommer att hitta vägar som du inte visste fanns och säsongen kan förlängas 1 månad i varje ände. När du gasat på grus ett par säsonger kommer du dessutom att vara en bättre och säkrare förare på din VFR.
Skulle precis skriva nåt liknande, så därför; Vad Göingen skrev!
Och notera min sigg med vilka hojtyper jag har.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
TL har mer (hel)kåpa och har en ganska mysko rotationsstötdampare bak.
SV är en mer "traditionell" mc.
SV är efterföljaren till TL, där de fixat (nästan) alla problem.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!