Burasca 1200
Postat: tis maj 24, 2016 07:14
Var det så lätt att kapa 30 kg från storviffern? Hmm...
http://www.bike.se/nyheter/burasca-1200 ... -vfr-1200f
http://www.bike.se/nyheter/burasca-1200 ... -vfr-1200f
Öhlin dämparna, bromsarna, och avgassystemet hade suttit fint, annars gillar jag nog VFR1200F bättre som den är.adrian_vg skrev:Var det så lätt att kapa 30 kg från storcivviffern? Hmm...
http://www.bike.se/nyheter/burasca-1200 ... -vfr-1200f
Snyggt draget avgassystem. Men varför ska många hojar ha så groteska ljuddämpare nu för tiden?adrian_vg skrev:Var det så lätt att kapa 30 kg från storviffern? Hmm...
http://www.bike.se/nyheter/burasca-1200 ... -vfr-1200f
För att (miljö)folket inte ska klaga och lägga på ytterligare lagar och förordningar.Tyrannosaurus skrev:Snyggt draget avgassystem. Men varför ska många hojar ha så groteska ljuddämpare nu för tiden?
Men det där är ju ett eftermarknadssystem som dels brukar dom inte vara lika groteska som original och dels låter hela motorer inte lika illa som dom där jättestora otympliga halva motorerna som bara bränner bensin utan att man får motoreffekt som biproduktadrian_vg skrev:För att (miljö)folket inte ska klaga och lägga på ytterligare lagar och förordningar.Tyrannosaurus skrev:Snyggt draget avgassystem. Men varför ska många hojar ha så groteska ljuddämpare nu för tiden?
Mja om en sån där rullande fiskebåt med rensade rör skulle dra igång utanför min dörr varje morgon kl. 6 eller nåt så skulle jag också ge honom sura blickar och tipsa om var man kan skaffa en db-killerRäcker så gott med kommentarerna och blickarna killen som bor nära mig får om morgonarna och kvällarna när han kommer hem från jobbet.
Snubben kör en kustomhoj med ganska rensade rör...
Det måste jag ha missat. Har dom större burkar än här?Har du sett ljuddämparna som hojar i Japan är tvingade att ha?
R1 mfl har slutburk som är ungefär en meter lång och tjock som en avloppsrör.Tyrannosaurus skrev:Det måste jag ha missat. Har dom större burkar än här?
Bilder, eller så har det inte hänt?blacken skrev:har´u bilder på det?
Är inte det där bara att dom har kvar regeln om att avgasröret måste sluta bakom Hjulet/hjulaxeln?adrian_vg skrev:En snabb googling bara, hoppas det duger; https://www.motorbikeonly.com/2015/04/0 ... -in-japan/
Typexempel Ducati 1199 Panigale nedan.
Normala versionen:
Japanska versionen:
Det där röret kallar jag inte för speciellt groteskt, utan bara långt. Vi hade såna regler tidigare att röret skulle sluta bakom hjulet, eller iaf bakom hjulaxeln, men det försvann sen.adrian_vg skrev:Nej, det handlar om ljudnivån.
Varför måste avgasröret sluta bara hjulet??
Cool, och ännu en "fjäder i hatten" för vifferknotan. Fast dom däringa gafflarna är man ganska så skeptisk mot, finns mycket som kan börja att glappa där efter några mil..Björnbär skrev:Jag tar hellre en Ariel Ace:
http://www.arielmotor.co.uk/ace/