Helu!
Var på Honda MC center i gbg idag. Stod och tittade lite på en VFR 750 -97.
Absolut ingen pärla, en del repor och sprickor mm, såldes för 39 000:-
Jag reagerade på att den var reggad som 44kW/ 60HK.
Därför var jag tvungen att fråga säljaren lite som förklarade att detta var för att importörerna "ströp ner" cyklarna på pappret för att ge lägre försäkringar på den tiden, men att idag går de flesta bolagen ändå på ursprungseffekten.
Med andra ord, så var det en fullfjädrad vfr, med låg effekt endast på pappret.
Men vaddå, hur kan det gå igenom? Och om man nu skulle köpa en sån hoj, kan man då stå på sig och få rätt i att få lägre premie pga lägre effekt?
Sänkt effekt ger lägre premier?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Jag vet att IF går på orginaleffekten inte vad den är reggad som .. min 99a är reggad som 72kW men IF anser att den är 78kW ..
Samtidigt har brorsan en gixxer 750 som är reggad som litekW och hans försäkringsbolag debiterat utifrån litekW ... att den sedan har mycketkW är en annan femma .. tror det är mycket från fall till fall.
Samtidigt har brorsan en gixxer 750 som är reggad som litekW och hans försäkringsbolag debiterat utifrån litekW ... att den sedan har mycketkW är en annan femma .. tror det är mycket från fall till fall.
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.