VFR gen 90-93 går kallt
Postat: ons jun 10, 2015 20:59
Hej,
Sådär ja. Första riktiga inlägget sedan jag blitt VFR förare.
Hojjen går som en klocka, spjut eller skadeskjuten symaskin. Kalla det vad man vill men den går som den ska iaf.
Nu har jag dessutom fått hem nya handtag så jag kan byta ut de gräsliga skumgummirullarna den var utrustad med.
Men ett lite solk i bägaren finns det, kanske. Tempmätaren letar sig inte något vidare högt upp. På en bil, SAAB är min drog i frågan, skall ju tempmätaren helst ligga kloss mitten konstant. Men hur är det på en VFR? Den klättrar till att ligga någonstans en fjärdedel under lite hårdare körning för att sen ta sig strax över botten vid stadsputter eller jämn motorvägsfart. Är detta normalt eller är det någon termostat eller dylikt som bör ses över?
Tacksam för alla kloka ord jag kan få och det gäller en RC36 -93. Röd såklart som om det skulle spela någon roll förutom att den går fortare då!
//Fabian
Sådär ja. Första riktiga inlägget sedan jag blitt VFR förare.
Hojjen går som en klocka, spjut eller skadeskjuten symaskin. Kalla det vad man vill men den går som den ska iaf.
Nu har jag dessutom fått hem nya handtag så jag kan byta ut de gräsliga skumgummirullarna den var utrustad med.
Men ett lite solk i bägaren finns det, kanske. Tempmätaren letar sig inte något vidare högt upp. På en bil, SAAB är min drog i frågan, skall ju tempmätaren helst ligga kloss mitten konstant. Men hur är det på en VFR? Den klättrar till att ligga någonstans en fjärdedel under lite hårdare körning för att sen ta sig strax över botten vid stadsputter eller jämn motorvägsfart. Är detta normalt eller är det någon termostat eller dylikt som bör ses över?
Tacksam för alla kloka ord jag kan få och det gäller en RC36 -93. Röd såklart som om det skulle spela någon roll förutom att den går fortare då!
//Fabian