Hej,
Sådär ja. Första riktiga inlägget sedan jag blitt VFR förare.
Hojjen går som en klocka, spjut eller skadeskjuten symaskin. Kalla det vad man vill men den går som den ska iaf.
Nu har jag dessutom fått hem nya handtag så jag kan byta ut de gräsliga skumgummirullarna den var utrustad med.
Men ett lite solk i bägaren finns det, kanske. Tempmätaren letar sig inte något vidare högt upp. På en bil, SAAB är min drog i frågan, skall ju tempmätaren helst ligga kloss mitten konstant. Men hur är det på en VFR? Den klättrar till att ligga någonstans en fjärdedel under lite hårdare körning för att sen ta sig strax över botten vid stadsputter eller jämn motorvägsfart. Är detta normalt eller är det någon termostat eller dylikt som bör ses över?
Tacksam för alla kloka ord jag kan få och det gäller en RC36 -93. Röd såklart som om det skulle spela någon roll förutom att den går fortare då!
//Fabian
VFR gen 90-93 går kallt
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- mikaeljohansson
- Medlem
- Inlägg: 45
- Blev medlem: ons apr 24, 2013 21:05
- Ort: örebro
Re: Kallblod
Hej Fabian och välkommen!
Helt normalt med tempen..en erfarenhet många har här.
Min -91 var jag också orolig för om det var normalt att den går så kallt, men fick snabbt svar från flera av alla trevliga på forumet här
att så skall det vara.
Jag kollade min termostat genom att koka den och bytade till och med givaren,
allt fungerade perfekt.
Lycka till med din hoj och visst 90-93 är dom bästa
partisk som jag är /skoj/ alla är bra
Helt normalt med tempen..en erfarenhet många har här.
Min -91 var jag också orolig för om det var normalt att den går så kallt, men fick snabbt svar från flera av alla trevliga på forumet här
att så skall det vara.
Jag kollade min termostat genom att koka den och bytade till och med givaren,
allt fungerade perfekt.
Lycka till med din hoj och visst 90-93 är dom bästa
partisk som jag är /skoj/ alla är bra
1991 VFR750 vit "Blondie"
--- "Om någonting fungerar, plocka isär för att ta reda på varför" ----
--- "Om någonting fungerar, plocka isär för att ta reda på varför" ----
Re: Kallblod
Det kan vara dags att byta kylvätska, brukar bli så när den blir gammal. Använd bara destillerat vatten och glykol avsedd för alu spisar.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR gen 90-93 går kallt
Helt normalt för din viffergeneration.
Sök i forumet för fler "min viffer går för kallt eller för varmt"-trådar.
Sök i forumet för fler "min viffer går för kallt eller för varmt"-trådar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!