Sida 1 av 2

RC213V-S

Postat: tis nov 04, 2014 21:30
av andreas
Bild

Re: RC213V-S

Postat: tis nov 04, 2014 21:38
av Mister
Grym!

Re: RC213V-S

Postat: ons nov 05, 2014 08:54
av tersan
Inte illa, men den saknar enkelsving... :wink:

Re: RC213V-S

Postat: ons nov 05, 2014 11:21
av adrian_vg
Kuggdrivna kammar?

Re: RC213V-S

Postat: tor nov 06, 2014 22:23
av andreas

Re: RC213V-S

Postat: fre nov 07, 2014 06:17
av adrian_vg
Möh? Är Marquez kort eller var konferenciern superlång?
Mycket rök, man såg knappt hojen. :)

Re: RC213V-S

Postat: fre nov 07, 2014 07:35
av andreas
Marquez är ju nästan nästan 1.70. En jätte jämfört med Pedrosa.

Re: RC213V-S

Postat: fre nov 07, 2014 08:54
av adrian_vg
Off-topic, sorry.

Jag trodde jag var kort med mina 1,73... :shock:

Men det kanske är en fördel att vara liten när man ska rejsa. Man kanske ska byta karriär... :D

Re: RC213V-S

Postat: fre nov 07, 2014 09:53
av Tommy Gsson
adrian_vg skrev:Off-topic, sorry.

Jag trodde jag var kort med mina 1,73... :shock:

Men det kanske är en fördel att vara liten när man ska rejsa. Man kanske ska byta karriär... :D
Vill inte förstöra dina intentioner men, man ska typ väga 40kg också :lol:
T.

BTT som Adrian brukar skriva!

Re: RC213V-S

Postat: fre nov 07, 2014 10:06
av adrian_vg
Nu ska vi inte vara såna... :P

Re: RC213V-S

Postat: sön nov 09, 2014 17:04
av Tyrannosaurus
Shit, det verkar vara officiellt nu även hos Honda MC i Svedala. Men det var ju inte helt oväntat, dels har det ju snackats och spekulerats länge och dels var det dags att det skulle komma nån efterföljare till RC30 och RC45. Det ska bli intressant att få se effektsiffror och tekniska data på den även om det inte lär vara "1000 PS" som det står som rubrik i videon (PS = "Pferde Sterke" = HK = Havskräftor :wink: på tyska). Återstår sen bara att se hur många man kommer se på gatan för den lär nog inte vara helt billig.

http://www.hondamc.com/hojar/vantan-ar- ... r-rc213v-s
Kommer den till mässan i Älvsjö i januari så lär den bli den mest efterdrägglade hojen där :drewl
Risken är väl isf att den kommer stå på snurrpodium så man inte kan komma riktigt nära och kolla detaljer.

Re: RC213V-S

Postat: sön nov 09, 2014 18:01
av tersan
Tyrannosaurus skrev:Honda MC i Svedala.
Har inget minne av nån mc-handlare där? http://www.svedala.se/

Re: RC213V-S

Postat: sön nov 09, 2014 18:17
av Tyrannosaurus
tersan skrev:
Tyrannosaurus skrev:Honda MC i Svedala.
Har inget minne av nån mc-handlare där? http://www.svedala.se/
Kanske finns någon handlare i Messerschmidtdala :wink:

Re: RC213V-S

Postat: sön nov 09, 2014 19:00
av tersan
Tyrannosaurus skrev:
tersan skrev:
Tyrannosaurus skrev:Honda MC i Svedala.
Har inget minne av nån mc-handlare där? http://www.svedala.se/
Kanske finns någon handlare i Messerschmidtdala :wink:
:mrgreen:

Skämt åsido, jag bodde i grannkommunen under några år och associerar fortfarande Svedala just med den skånska orten och inte hela riket. :wink:

Re: RC213V-S

Postat: mån nov 24, 2014 04:21
av Tyrannosaurus
Ok, då vet vi...

Det är alltså ingen ersättare till Fireblade, utan en efterföljare till RC30 och RC45 fast värre och inget man kommer att kunna gå in till lokala Hondahandlaren, peka och säga "den vill jag ha".

Det här är alltså en NR750... Fast värre! Tillverkad av magnesium, aluminium, titan och kolfiber :drewl
Dom ska byggas en och en på beställning, priset vill man nog inte ens veta, men det lär väl ligga nånstans i klass med NR750 eller Ducati Desmosedici RR... Fast VÄRREEEE!!! :evil

Den behöver specialservice, extra underhåll efter regn och räkna med att t.ex. få byta kolvar efter 300 mil. Den går alltså att köra på gatan, men är inte avsedd för det. Och som sagt priset... :?: Näe! Man vill nog inte veta! :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=KRnoZofyUZQ
http://www.youtube.com/watch?v=yRVgMy7NhxI
http://www.youtube.com/watch?v=9JDYS1OPgI0

Hur som helst ska det bli intressant att få se lite tekniska data om den, men 150+ kW (= över 204 hk) låter ju lovande... Det är bara att konstatera att Honda gör det igen och släpper en himpawhimpahoj som får allt annat att se billigt och tamt ut.

Kom ihåg hur det började...
1969 => Alla andra = Tvåcylindriga oljeläckande hojar eller tvåtaktare - Honda CB750.
1978 => Alla andra = Fyror runt 85-90 hk - Honda CBX 105 hk.
1981 => Alla andra = Hojar med bra pulver men utan väghållning för runt 30-35.000 kr - Honda CB1100R med massa pulver, riktigt bra väghållning, kevlarkåpor och 65.000 kr.
1984 => VF1000R som var lite av ett mellanspel.
1988 => RC30.
1992 => Alla andra = Bra värstinghojar - Honda tog i så dom nästan sket på sig med NR750.
1994 => RC45.
Sen var det rätt lugnt i många år, förvisso kom Fireblade och SP1/SP2, men det var inget som inte dom andra lätt kunde matcha och ofta även hade värre grejer.
2007-2008 kom Ducati Desmosedici RR som slog allt i både pulver och inte minst pris (NR750 undantaget åtminstone när det gällde priset) och folk började väl undra om Honda hade somnat när ingenting hände med ryktena om 1600 cc V6:a och 1200 eller 1000 cc V5:a.

Men nu ska alltså tronen återtas och det med besked. Problemet är väl bara att den kommer att bli lika eller t.o.m. mer exklusiv i gatumiljö än NR750, men mer racehoj för privilegierade där NR:en var mer en skrytmoppe "titta vad vi kan" fast också för privilegierade. Men det ska bli kul att se den live när den förhoppningsvis visas på mässan.