Ok, då vet vi...
Det är alltså ingen ersättare till Fireblade, utan en efterföljare till RC30 och RC45 fast värre och inget man kommer att kunna gå in till lokala Hondahandlaren, peka och säga "den vill jag ha".
Det här är alltså en NR750... Fast värre! Tillverkad av magnesium, aluminium, titan och kolfiber

Dom ska byggas en och en på beställning, priset vill man nog inte ens veta, men det lär väl ligga nånstans i klass med NR750 eller Ducati Desmosedici RR... Fast VÄRREEEE!!!
Den behöver specialservice, extra underhåll efter regn och räkna med att t.ex. få byta kolvar efter 300 mil. Den går alltså att köra på gatan, men är inte avsedd för det. Och som sagt priset...

Näe! Man vill nog inte veta!
http://www.youtube.com/watch?v=KRnoZofyUZQ
http://www.youtube.com/watch?v=yRVgMy7NhxI
http://www.youtube.com/watch?v=9JDYS1OPgI0
Hur som helst ska det bli intressant att få se lite tekniska data om den, men 150+ kW (= över 204 hk) låter ju lovande... Det är bara att konstatera att Honda gör det igen och släpper en himpawhimpahoj som får allt annat att se billigt och tamt ut.
Kom ihåg hur det började...
1969 => Alla andra = Tvåcylindriga oljeläckande hojar eller tvåtaktare - Honda CB750.
1978 => Alla andra = Fyror runt 85-90 hk - Honda CBX 105 hk.
1981 => Alla andra = Hojar med bra pulver men utan väghållning för runt 30-35.000 kr - Honda CB1100R med massa pulver, riktigt bra väghållning, kevlarkåpor och 65.000 kr.
1984 => VF1000R som var lite av ett mellanspel.
1988 => RC30.
1992 => Alla andra = Bra värstinghojar - Honda tog i så dom nästan sket på sig med NR750.
1994 => RC45.
Sen var det rätt lugnt i många år, förvisso kom Fireblade och SP1/SP2, men det var inget som inte dom andra lätt kunde matcha och ofta även hade värre grejer.
2007-2008 kom Ducati Desmosedici RR som slog allt i både pulver och inte minst pris (NR750 undantaget åtminstone när det gällde priset) och folk började väl undra om Honda hade somnat när ingenting hände med ryktena om 1600 cc V6:a och 1200 eller 1000 cc V5:a.
Men nu ska alltså tronen återtas och det med besked. Problemet är väl bara att den kommer att bli lika eller t.o.m. mer exklusiv i gatumiljö än NR750, men mer racehoj för privilegierade där NR:en var mer en skrytmoppe "titta vad vi kan" fast också för privilegierade. Men det ska bli kul att se den live när den förhoppningsvis visas på mässan.