Vattensaltning av vägar

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Vattensaltning av vägar

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:
Tyrannosaurus skrev:Vad det gäller s.k. halkbekämpning så kör jag betydligt hellre på fin, plogad och ren vinterväg än där det är saltat, moddigt, skitigt och ändå ungefär lika halt.
+1.

Fast här handlar det ju om att man saltar för att binda damm. :roll:
Man kanske skulle föreslå för VägWaffe att kanske ta och soppa gatorna istället. Snön har varit borta väldigt länge, men det ligger väldigt stora mängder grus på vägarna. Men pengarna kanske inte räcker så vi kanske behöver höja skatterna lite till...

Så efter inköpsskatt, vägskatt, bensinskatt, koldioxidskatt, miljöavgifter, trängselskatt (snart även på Essingeleden och i en stad/by när dig), försäkringsskatt (socialförsäkringssystemet ska exkludera trafikskadade då vi nog betalar för lite skatt...?), skatt på besiktning, utrustning, tillbehör, däck, delar, service mm. + moms på skatten så är det dags att höja skatten igen!

Sen men jämna mellanrum får man höra den vanliga frågan i den statliga "fria", "oberoende" och "opartiska" televisionen: Kan du tänka dig att betala mer för för att få... Bättre vård? Bättre skola? Bättre vägar? Bättre kollektivtrafik? Bättre (nämn vilken samhällsfunktion som helst)?
Vanligaste svaret: Ja-a då!
Rätt svar: NEJ!!! Men jag kan tänka mig att kanske få valuta för skattepengarna jag redan betalar!!! Undrar var gränsen går för ocker när det gäller skatter?
Sen kan man kan fråga sig vart skattepengarna tar vägen? Problemet är bara att även om man vet så får man inte säga det.
I bästa fall bara smått otrevligt när man kommer med ett fyrhjuligt fordon, men på hoj är det ju direkt livsfarligt.
Det är väl kanske en del i nollvisionen, d.v.s. visionen om noll överlevande motorcyklister! :evil:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar