Växeldisplay
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Växeldisplay
Hallå!
Håller på att leta efter VFR som en tok just nu, börjar ju suga
mc-tarmen
När jag har kollat på lite filmer med VFR 98-01 o även bilder så har
jag sett på vissa att de har haft en växeldisplay som visar den
aktuella växeln. Men jag har inte sett nån sån display i verkligheten
eller på nån annons. Så är det nån som vet, var det tillval eller
såldes det bara i nått visst land eller hur är det?
Det är ju inget krav för att köpa en VFR men har blivit lite nyfiken
varför vissa verkar ha det men inte andra
Håller på att leta efter VFR som en tok just nu, börjar ju suga
mc-tarmen
När jag har kollat på lite filmer med VFR 98-01 o även bilder så har
jag sett på vissa att de har haft en växeldisplay som visar den
aktuella växeln. Men jag har inte sett nån sån display i verkligheten
eller på nån annons. Så är det nån som vet, var det tillval eller
såldes det bara i nått visst land eller hur är det?
Det är ju inget krav för att köpa en VFR men har blivit lite nyfiken
varför vissa verkar ha det men inte andra
- Deltatracker
- Medlem
- Inlägg: 148
- Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
- Ort: Ulricehamn
Funderar på om jag skulle vara i behov av det? De flesta touringförare lägger kanske i sexans växel fort och sedan så vet man vilken man kör på. De som kör mer aktivt växlar kanske aldrig ända upp men lyssnar istället mer på motor och varvtalet och skiter i vilken växel som ligger i, så länge det finns kraft.
Men jag skulle nog ändå vilja ha en på VFR:n. Den har ju allt annat så why not
Men jag skulle nog ändå vilja ha en på VFR:n. Den har ju allt annat så why not
Jag har sett en växeldisplay.
Har för mig det var på www.ebay.com. Det verkade inte vara ett originaltillbehör, och personligen är det ointressant för mig, då jag alltid räknar växlarna, kollar varvräknaren eller lyssnar på motorljudet.
Tyckte inte att det var vidare snyggt att ha den heller, men om du tycker det verkar bra så kör hårt!
Har för mig det var på www.ebay.com. Det verkade inte vara ett originaltillbehör, och personligen är det ointressant för mig, då jag alltid räknar växlarna, kollar varvräknaren eller lyssnar på motorljudet.
Tyckte inte att det var vidare snyggt att ha den heller, men om du tycker det verkar bra så kör hårt!
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Vafan har ni inte växelindikator på hojarna?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Nja, upptäckte mer av en slump att en del hojar har det, inget behov avCalle skrev:Jag har sett en växeldisplay.
Har för mig det var på www.ebay.com. Det verkade inte vara ett originaltillbehör, och personligen är det ointressant för mig, då jag alltid räknar växlarna, kollar varvräknaren eller lyssnar på motorljudet.
Tyckte inte att det var vidare snyggt att ha den heller, men om du tycker det verkar bra så kör hårt!
det egentligen. Mer prylbögeri än nytta av den.
Den här Vfr har det http://www.youtube.com/watch?v=p4JGejwd ... ed&search=
Sant! Känns som att man har tillräckligt att kolla på. Plus att underHenning skrev:Jag vill inte ha fler skäl titta bort från vägen.
Det spelar ju ingen roll vilken växel man har sålänge motorn inte hostar ihop på 877 RPM eller har gått på varvtalsbegränsaren sen i Uppsala.
/H
aktiv körning så kollar man ju ändå inte ner på instrumenten
speciellt mkt. Blev som sagt mer nyfiken på ifall det kunde tänkas
vara orginal eller inte. Försöker suga i mig så mkt information som
möjligt ang. VFR:er just nu inför köp
Jag vill inte ha fler skäl titta bort från vägen
Jag håller med där, bättre att se på vägen
Utan hoj tyvärr
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
Detta vridkritiska inlägg skrev jag på Bike i afton:
Jag har 400 cc 2T att leka med och det är roligare än 600 cc 4T. Mycket, mycket roligare.
Vid eftertanke har jag nog aldrig varit sådär kubikkåt. Två 1100:or har jag haft, men efter det har önskemaxet varit 750 cc.
De roligaste hojarna är ändå små 2T med kort och explosivt register, då blir körningen aktiv.
En trettonhundra och BEHÅLLA växeln och göra en omkörning känns lite som att ringa till hojaffärn och fråga om de har det man är intresserad av innan man åker.
-Nähe, då stannar jag hemma.
De som tycker "slippa växla" är "hojåka" skall prova en hysterisk tvåtaktare på en knixig väg och se vad hojåka är.
Som amen i kyrkan kommer kommentarer som att "det duger inte som endahoj".
Till dem kan jag säga att din förstahoj blir inte sur om du ligger med din andrahoj efter kurvorna på din nyvunna favoritväg...
Du är inte GIFT med din XJR1300. Komplettera!
En RD350 är INTE dyr.
Att alltid ha den redo gör inte saken så spännande.
Kan din tvåtaktare och vet att ha rätt växel i för att gå för den optimalt ur kurvan... De gånger man lyckas slå spiken rätt är det så sjukt kul jämfört med att VFRa sig med effekt nog var än man är gå på sexan och gasa sig fram utan att bromsa sig sent in i en kurva.
Det kräver inte sin man att hitta rätt effekt på en hoj som har den överallt.
/H
Jag har 400 cc 2T att leka med och det är roligare än 600 cc 4T. Mycket, mycket roligare.
Vid eftertanke har jag nog aldrig varit sådär kubikkåt. Två 1100:or har jag haft, men efter det har önskemaxet varit 750 cc.
De roligaste hojarna är ändå små 2T med kort och explosivt register, då blir körningen aktiv.
En trettonhundra och BEHÅLLA växeln och göra en omkörning känns lite som att ringa till hojaffärn och fråga om de har det man är intresserad av innan man åker.
-Nähe, då stannar jag hemma.
De som tycker "slippa växla" är "hojåka" skall prova en hysterisk tvåtaktare på en knixig väg och se vad hojåka är.
Som amen i kyrkan kommer kommentarer som att "det duger inte som endahoj".
Till dem kan jag säga att din förstahoj blir inte sur om du ligger med din andrahoj efter kurvorna på din nyvunna favoritväg...
Du är inte GIFT med din XJR1300. Komplettera!
En RD350 är INTE dyr.
Att alltid ha den redo gör inte saken så spännande.
Kan din tvåtaktare och vet att ha rätt växel i för att gå för den optimalt ur kurvan... De gånger man lyckas slå spiken rätt är det så sjukt kul jämfört med att VFRa sig med effekt nog var än man är gå på sexan och gasa sig fram utan att bromsa sig sent in i en kurva.
Det kräver inte sin man att hitta rätt effekt på en hoj som har den överallt.
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!