Vill ni höra något läbbigt?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

Vill ni höra något läbbigt?

#1 Inlägg av elias »

Okej.. det hör lite till ... hör inget till motorcyklar att göra med, men iaf!
Gör en lång historia kort.

Min flickvän och min kompis körde från Göteborg till Örebro i tisdags med din tjejkompis. På kvällen ringer det en man till henne som säger att en del lossnat från hennes bil och träffat hans motorhuv. Han säger att han kört efter henne och hennes kompis och blinkat för att påkalla uppmärksamhet, men de hade inte stannat. Det är en skada på hans bil enligt honom.

Tjejerna hade inte märkt att något hade lossnat och inte heller att någon försökt påkalla uppmärksamhet.

Kompisen säger då att de måste kunna lösa detta genom försäkringsbolagen... han svarar då att de ska de inte behöva göra.. eftersom han säger att de är studenter och kanske inte har så mycket pengar. Efter lite pratade kläcker då mannen ur sig att...... eftersom han är påväg in i Örebro snart så kan han tänka sig att dra ett sträck över det hela om kompisen OCH hennes kompis har en trekant med honom!@# (!!!!!)

Här blir kompisen fly förbannad, svär och slänger på luren. Polisanmäler det hela, dock kan såklart inte polisen göra något åt detta.. "kanske om han ringer igen".

Nu kommer chock nummer två. HUR fick han numret till henne?
Jo, han hade kollat upp regnumret på vv.se sen ringt till ägaren, som var hennes PAPPA. Förklarat den förmodade händelsen varpå han gett ut numret till sin dotter. Han har sen troligen kollat upp henne på diverse sidor på internet för att se var hon bodde, vad hon jobbade med osv.

Jag kan bara sammanfatta med: SÅ JÄVLA VIDRIG MÄNNISKA!

En sån skulle jag vilja stämma träff med för att sen kunna kastrera, låta honom äta sina egna pungkulor, hänga ut på posters och internet... främst... avslöja för hans hela familj vilket jävla äckel till person som tar reda på vilka två unga tjejer som passerade hans bil för att sen föreslå en trekant.. Uppvigling till prostitution kallas det tom!

Själv mådde jag sjukt illa efter att jag fick höra detta. Tanken som slog, kan man inte få reda på lite väl mycket om sina medmänniskor. Är det inte dags för "någon" att säga stopp.. Ville genast avregga mig från eniro etc.. men tror ni att det går? Nix.. då måste man skaffa hemligt nummer, ja tom hemlig identitet.. och det går inte.

Skulle någon göra så mot min Julia skulle jag fan flyga i taket och... ja.. :evil:

Kontentan är att vissa folk är fanimej inte berättigade till att andas.


Över och ut.
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Fick hon upp något nummer i presentationen?

I så fall kan man ringa tillbaka utan presentation och "leka" knutte med många vänner (vilket iofs är sant). Elak knutte - Lite åt H-A stuket.

Jag blev vid ett tillfälle själv uthängd med namn och bild. Lång historia om bakgrunden, men det var inte för att jag hade gjort något fel utan för att någon ville försöka komma åt mig p.g.a. en slags konflikt.

När jag såg bilden kände jag igen den som passfoto, så jag ringde polisens passexpedition och frågade.
Mycket riktigt, någon hade begärt ut bilden. Denne någon att uppgett namnet "Sven Andersson" eller nåt som ju givetvis var falskt och hämtat bilden personligen.
Det jag reagerade mest på var att man kan alltså begära ut bilder och personuppgifter anonymt. Jag tycker att det borde krävas att personen legitimerar sig, för mina (eller andras) personuppgifter är fan inga offentliga handlingar.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#3 Inlägg av Alming »

Riktigt otäckt!
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#4 Inlägg av apex »

Nej, det har ballat ur.

Via t ex birthday.se kan man ta reda på adress och personnummer, bara genom namnet. Via SMS kan man får reda på inkomsten... osv, osv

Det gäller att inte ha några fiender... :roll:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#5 Inlägg av Henning »

Grisar till människor det finns.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#6 Inlägg av elias »

Tyrannosaurus skrev:Fick hon upp något nummer i presentationen?

I så fall kan man ringa tillbaka utan presentation och "leka" knutte med många vänner (vilket iofs är sant). Elak knutte - Lite åt H-A stuket.

Jag blev vid ett tillfälle själv uthängd med namn och bild. Lång historia om bakgrunden, men det var inte för att jag hade gjort något fel utan för att någon ville försöka komma åt mig p.g.a. en slags konflikt.

När jag såg bilden kände jag igen den som passfoto, så jag ringde polisens passexpedition och frågade.
Mycket riktigt, någon hade begärt ut bilden. Denne någon att uppgett namnet "Sven Andersson" eller nåt som ju givetvis var falskt och hämtat bilden personligen.
Det jag reagerade mest på var att man kan alltså begära ut bilder och personuppgifter anonymt. Jag tycker att det borde krävas att personen legitimerar sig, för mina (eller andras) personuppgifter är fan inga offentliga handlingar.
Nu har de ändrat reglerna för att få ut passfoton, men som de andra säger.. vad hjälper det. Det finns tusen andra sidor att få reda på det mesta om sina medmänniskor. Förut behövde man iaf personnumret, men nu räcker det med telefonnummer eller bara adress. SJUKT.

Ingen som vet hur man i största möjliga mån avreggar sig från siter? Jag har hört om något som heter Spar.. men det är bara sin adress tror jag? Sen finns det juh Nix med.
Bild

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#7 Inlägg av elias »

Kan man avsäga sig direktreklam där SPAR är adresskälla?
Ja, man kan skriva till SPAR och få en spärr mot direktreklam. Spärren gäller inte för samhällsinformation och undersökningar.
Skriv att Du vill ha en spärr. Uppge namn och personnummer. Skicka meddelandet till:
SPAR, Box 34 101, 100 26 STOCKHOLM eller till
SPARnämnden, Skatteverket, 171 94 SOLNA.

Du får sedan hem en bekräftelse på att Du är spärrad till Din folkbokföringsadress.


Samt www.nix.nu <--- som verkar vara nere.

Sen finns det även något som heter BC-adressregister.. men det verkar vara något skumrask. Vet inte var de får sina uppgifter från... har sett massa skit om dem dock.
Se länk; http://www.flashback.info/showthread.ph ... 930&page=1
Bild

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#8 Inlägg av tedman »

Ja, det är ju för j---igt rent ut sagt :evil:
Vilka svin det finns, jag blir skogstokig när jag hör/läser sånt där.

Dessvärre kan du väl bara lindra skadan genom anmäla dig till dessa register, dvs undvika reklam. Informationen man KAN ta reda på är offentlig och så länge den är det går det inte stoppa idioter som denna.

Är helt inne på Tyrannosauros linje att i förtäckta ordalag prata om vår trevliga MC förening :twisted:

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#9 Inlägg av elias »

Jag har en stadig kund i min butik som heter Hans. Lång kraftig kille med läderväst och många skallar med vingar på. Jag fick ett klistermärke av honom att sätta på min hoj... kanske skulle fråga honom om han inte vill göra om denna personen TILL ett klistermärke? :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Richie
Donator 2007
Inlägg: 110
Blev medlem: mån nov 06, 2006 10:28

#10 Inlägg av Richie »

vad är det med folk igentligen? blir ju deprimerad av att det ska behöva finnas sådana människor...
VFR 800FI -98

Användarvisningsbild
Hedlund
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: tis okt 31, 2006 02:35
Ort: Gbg

#11 Inlägg av Hedlund »

Gjorde ett arbete sista året i gymnasiet där det gällde att ta reda på så mycket som möjligt om en person.
Jag tog gitaristen i Hammerfall, och tog reda på;
*Pers nr
*Inkomst
*Vapenlicenser
*Bil/Båt ägande
*Företags äganden
*Värnplikt
*Hundägande
*Passfoto/Körkortsfoto
*Skolbetyg
*Brott
*mm
Självklart fanns han inte med i alla register, men några iaf..'
Allt som ni gör blir offentligt i Sverige, de tjänstemän som tyckte det var olustigt att lämna ut uppgifter om "min person" ändrade sig snabbt när jag hänvisade till vissa lagar och berättade att de var skyldiga att ge mig uppgifterna.
Jag kan göra det med dig med :lol:

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#12 Inlägg av elias »

Det skulle vara kul att veta vart man vänder sig för att få ut ovan nämnd information... :)
Bild

Skriv svar