Hej VFR-folk,
Jag funderar på att köpa min första VFR då detta verkar vara en trevlig hoj att äga.
Av försäkringsskäl är jag intresserad av årsmodellerna 1990 - 1993.
Vad ungefär ska man betala för de här årsmodellerna tycker ni?
Jag vet att det är svårt att uttala sig om värde generellt, men om förutsättningarna är
Mil: Ca 5000
Däck: Fräscha / nästan nya
Service: Skött hos mc-handlare regelbundet.
Mekanik: Allt fungerar som det ska och inget behöver åtgärdas.
Besiktning: Utan anmärkning.
Visuellt: Vårdad i lack och hel i plast.
Köpa VFR
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3238
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Köpa VFR
De brukar ligga mellan 20-30 tusen, lite beroende på hur mycket slitdelar som är nybytta och ev medföljande extra tillbehör.
VFR750F -92, grön
Re: Köpa VFR
Kolla på blocket vad dom ligger ute för. Bestäm vad du tycker den är värd. Överlag får man betala mycket för en VFR jämfört med andra hojar från samma år, men det brukar jämna ut sig när man säljer.
VFR -03
Re: Köpa VFR
Just nu finns det 4 st ute i landet, mellan 19K till 25K (har legat betydligt fler innan noterade jag.)
Service skött av handlare senhojen var ny tillhör ovanligheterna på äldre hojar. Dock bör det finnas ngn form av servicedokumentation om service är gjort av ägarn.
Den här har nya slitdelar (däck, drivkapet mm) + service som är värt någonstans mellan 5K-7K. Det enda som bör göras rent optiskt är att byta sadelöverdrag http://www.blocket.se/stockholm/Honda_V ... ?ca=21&w=3
Så det blir många bekymmersfria mil och mest bang for the buck.
Den här gillar jag bara för att den är vit och skulle mkt väl kunna tänka mig en sån för de mer pengarna
http://www.blocket.se/helsingborg/Honda ... w=3&last=1
Men när det gäller pengar på RC36 så får du igen det när du säljer, dock så är det slitaget/soppan/försäkringen som kostar under tiden.
Lycka till
Service skött av handlare senhojen var ny tillhör ovanligheterna på äldre hojar. Dock bör det finnas ngn form av servicedokumentation om service är gjort av ägarn.
Den här har nya slitdelar (däck, drivkapet mm) + service som är värt någonstans mellan 5K-7K. Det enda som bör göras rent optiskt är att byta sadelöverdrag http://www.blocket.se/stockholm/Honda_V ... ?ca=21&w=3
Så det blir många bekymmersfria mil och mest bang for the buck.
Den här gillar jag bara för att den är vit och skulle mkt väl kunna tänka mig en sån för de mer pengarna
http://www.blocket.se/helsingborg/Honda ... w=3&last=1
Men när det gäller pengar på RC36 så får du igen det när du säljer, dock så är det slitaget/soppan/försäkringen som kostar under tiden.
Lycka till
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Köpa VFR
Som vanligt när det gäller en tjugo år eller äldre hoj, häng inte upp dig på miltalet. Kolla på skicket generellt ist.
Snittas 400 mil/år blir det 8000 mil för en årsmodell '93, och ytterligare 1200 mil för en årsmodell '90.
Snittas 400 mil/år blir det 8000 mil för en årsmodell '93, och ytterligare 1200 mil för en årsmodell '90.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Köpa VFR
OK, tack för tipsen!
Det blir till att åka och titta på några objekt så får jag se.
Det blir till att åka och titta på några objekt så får jag se.