Nån som har anmält sig till SMC "Broms & kurvkurs&q

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

Nån som har anmält sig till SMC "Broms & kurvkurs&q

#1 Inlägg av R »

Tjaba.

Nån mer än jag som är vifferåkare som har anmält sig till "SMC Borms & kurvkurs"
Ska gå en sån den 22/4 på kinnekulle ring.

Ni som gått. Är det nått man bör tänka på som inte står i infon man får från SMC som underlättar dagen för en?


Ha en bra dag. :D
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#2 Inlägg av Qwerty »

Nej. Kinnekulle är lite långt bort för mej.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#3 Inlägg av Frippe »

Varje måndag i Uppsala på Rörken, börjar i maj (tror jag), okey det är bara en gocartbana men jäkligt rolig :twisted: :lol:

Användarvisningsbild
Lillan
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 121
Blev medlem: sön jun 25, 2006 21:42
Ort: 6 km från Gelleråsen :)

Re: Nån som har anmält sig till SMC "Broms & kurvku

#4 Inlägg av Lillan »

Tja...jag gick en B&KK på Gelleråsen förra året.
MYCKET lärorikt...man fick sig några aha-upplevelser....enda nackdelen är att jag upptäckte....det är SKITKUL o köra bana :D

Har inte en aning om vad det står i SMC pappret,men det är väl det vanliga....kolla upp däck,bromsbelägg o annat på hojen. Att den är skattad bes o förs.

Ta med något med högt energivärde, att äta under dagen. Fika o mat brukar ingå i kursen...men man gör över med mycket energi under dagen....o vatten . Har du långt att åka,så kan bil o släp va en god idé- för jag lovar dig att du är helt slut efter den dagen (om du nu inte är van att köra mycket bana vill säga??)

Ska gå en B&KK 20/5 på Gelleråsen,igen :D

//Lillan







R skrev:Tjaba.

Nån mer än jag som är vifferåkare som har anmält sig till "SMC Borms & kurvkurs"
Ska gå en sån den 22/4 på kinnekulle ring.

Ni som gått. Är det nått man bör tänka på som inte står i infon man får från SMC som underlättar dagen för en?


Ha en bra dag. :D
Honda NC30

Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

#5 Inlägg av R »

Ahh.. gött med att det är nån mer som gått kursen då.

Kul att det verkar lovande. Nackdelen är nog den du nämner att det är skitkul att köra bana... Det är ju det med bil så varför inte MC??
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Användarvisningsbild
R
Donator 2007
Inlägg: 73
Blev medlem: lör feb 24, 2007 02:25
Ort: Segmon

#6 Inlägg av R »

Igår var den stora dagen.
Drygt tio mil blev det på kinnekulle..

Fastän det var skitväder med kyla och regn så var det skitkul. Kan verkligen rekommendera detta för alla er som har funderat på det.

Viffern klarade sig fint runt banan men var lite nervös ut ur "kvarnen".
Efter de sista varven runt banan med en instruktör på cyklen bakom så kom domen... Har vad det verkar som fjäderförspännningen alldeles för hårt ansatt bak så den slår i topp.
Å det var faktiskt lite läskigt när man drar på ut ur en kurva med lite nerlägg och hojen börjar åla sig bak... :shock:


Men men skit samma hade stenkul och var stentrött när dagen var slut.
Nu ska jag snart åka till garaget och lasta av och sedan tvätta, för ack så skitig den blev.

Förresten, det var tre andra viffrar där och körde åxå. Nån som är med på forumet eller? :?:
//Robin

VFR800FiX

www.lortis.se

Skriv svar