Inte vackert utan enkelkuts ...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Inte vackert utan enkelkuts ...
Plockade bort sadelkåpan på min -98 för första gången idag. Bortser vi från att det var lite lustigt med de två skruvarna så såg det ju rent förjävligt ut utan...
Eftersom man ser de tre infästningsslottarna med kåpan borttagen så gissar jag att tanken är att kåpan ska vara på "original". Inte som extra lull-lull. Att då ta bort den när det ska skjutsas ställer ju till lite problem. Eftersom kåpan även täcker passagerarhandtagsinfästningen så blir det ju lite bök att byta emellan, om man inte väljer att skjutsa utan handtagen vilket ser överförjävligt fult ut. Med tanke på att hojen alltid varit en bra touringhoj är det lustigt att det tog till V-techen för att lösa detta på ett snyggt sätt ( om det inte ser bättre ut på 99-01..).
Vet inte vad jag vill ha sagt egentligen vad kom först, kutskåpan eller passagerartanken? Och, kör ni runt med handtagen under sadeln när kåpan är på?
Eftersom man ser de tre infästningsslottarna med kåpan borttagen så gissar jag att tanken är att kåpan ska vara på "original". Inte som extra lull-lull. Att då ta bort den när det ska skjutsas ställer ju till lite problem. Eftersom kåpan även täcker passagerarhandtagsinfästningen så blir det ju lite bök att byta emellan, om man inte väljer att skjutsa utan handtagen vilket ser överförjävligt fult ut. Med tanke på att hojen alltid varit en bra touringhoj är det lustigt att det tog till V-techen för att lösa detta på ett snyggt sätt ( om det inte ser bättre ut på 99-01..).
Vet inte vad jag vill ha sagt egentligen vad kom först, kutskåpan eller passagerartanken? Och, kör ni runt med handtagen under sadeln när kåpan är på?
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Inte vackert utan enkelkuts ...
Det ska finnas utfyllningspluttar för cutshålen. Den bakre i gummi med texten honda och vid skruvarna plastprylar som skruvas fast.
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Ahh! Mer pill att ha under sadeln. Börjar likna höger benficka i det militära
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Sen sågar man lite i kutsen så kan man ha handtagen på ändå
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Rydh skrev:Vet inte vad jag vill ha sagt egentligen vad kom först, kutskåpan eller passagerartanken? Och, kör ni runt med handtagen under sadeln när kåpan är på?
1. Vad ska man med hantagen till när kutsen är på?Donner skrev:Sen sågar man lite i kutsen så kan man ha handtagen på ändå
2. Vad ska man med hantagen till när kutsen är av? Ev. passagerare ska inte hålla i dom utan i dig.
3. Enda nyttan med dessa hantag är:
a. Hålla i hojen när man t.ex. baxar runt den i garaget.
b. Använda dom att spänna packremmar i när kutsen är av och man använder passagerarplatsen för packning för det är nog få som lägger packning på plastkutsen, för gör man det så lär man få räkna med fina repor.
c. Har man packhållare + ev. väskor så kan man väl ändå inte ha handtagen på.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Ja jag använder faktiskt handtagen när jag baxar runt hojen + att jag tycker hojen blir snyggare med handtagen på.Tyrannosaurus skrev:1. Vad ska man med hantagen till när kutsen är på?Donner skrev:Sen sågar man lite i kutsen så kan man ha handtagen på ändå
2. Vad ska man med hantagen till när kutsen är av? Ev. passagerare ska inte hålla i dom utan i dig.
3. Enda nyttan med dessa hantag är:
a. Hålla i hojen när man t.ex. baxar runt den i garaget.
b. Använda dom att spänna packremmar i när kutsen är av och man använder passagerarplatsen för packning för det är nog få som lägger packning på plastkutsen, för gör man det så lär man få räkna med fina repor.
c. Har man packhållare + ev. väskor så kan man väl ändå inte ha handtagen på.
Just nu sitter pakethållaren på, handtagen ligger på hyllan och kutsen är monterad.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Well, var och en gör ju som den vill. Just därför är det lite märkligt att Honda valt att bygga in ett ganska stort ingrepp för att växla mellan kåpa eller inte kåpa. Och, för en hoj som traditionellt setts som en god touringmaskin lämnar det a: stora hål bredvid sadeln eller b, ägaren med lite arbete för att få dit handtagen när kåpan tagits bort.
Hela "problemet" löstes ju fint när v-tech-hojen kom men i det här fallet är jag lite besviken på designern. Donners lösning är lockande men jag lär säkert knäcka kåpan när jag sågar i den.
Hela "problemet" löstes ju fint när v-tech-hojen kom men i det här fallet är jag lite besviken på designern. Donners lösning är lockande men jag lär säkert knäcka kåpan när jag sågar i den.
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Jag som trodde handtagen var Hondas lösning på backväxel... Det är i varje fall så jag använder dem, och för att dra upp den på centralstödet.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Använder du inte specialgreppet framför bakhjulet? Din VFR-generation har ju ett superbt handtag för det!Ajax skrev:Jag som trodde handtagen var Hondas lösning på backväxel... Det är i varje fall så jag använder dem, och för att dra upp den på centralstödet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Jag törs inte det. Jag är så stark och explosiv att jag är rädd att jag skulle välta cykeln istället.adrian_vg skrev: Använder du inte specialgreppet framför bakhjulet? Din VFR-generation har ju ett superbt handtag för det!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Öööh...Ajax skrev:Jag törs inte det. Jag är så stark och explosiv att jag är rädd att jag skulle välta cykeln istället.adrian_vg skrev: Använder du inte specialgreppet framför bakhjulet? Din VFR-generation har ju ett superbt handtag för det!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Inte vackert utan enkelkuts ...
Då kanske du kan dra upp den som på denna videon istället!Ajax skrev:Jag törs inte det. Jag är så stark och explosiv att jag är rädd att jag skulle välta cykeln istället.adrian_vg skrev: Använder du inte specialgreppet framför bakhjulet? Din VFR-generation har ju ett superbt handtag för det!
http://www.youtube.com/watch?v=4kPLoihX ... ata_player
Sent from my iPad using Tapatalk
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06
VFR 800 Vtec -06
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Sälle skrev:Då kanske du kan dra upp den som på denna videon istället!
http://www.youtube.com/watch?v=4kPLoihX ... ata_player
Woah!!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Schysst!adrian_vg skrev:Woah!!Sälle skrev:Då kanske du kan dra upp den som på denna videon istället!
http://www.youtube.com/watch?v=4kPLoihX ... ata_player
(Adrian, ang min enorma styrka... det var ett skämt - dock ej tänkt att vara på din bekostnad, ber om ursäkt om det verkade så)
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Inte vackert utan enkelkuts ...
Och jag som trodde ditt tränande gett effekt, och du skulle byta nickname till AJAX SCHWARTZTENEGRO.Ajax skrev:Schysst!adrian_vg skrev:Woah!!Sälle skrev:Då kanske du kan dra upp den som på denna videon istället!
http://www.youtube.com/watch?v=4kPLoihX ... ata_player
(Adrian, ang min enorma styrka... det var ett skämt - dock ej tänkt att vara på din bekostnad, ber om ursäkt om det verkade så)
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P