Hastighetsmätare räknar bara 1,2,4,6 så om igen 1,2,4,6
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Hastighetsmätare räknar bara 1,2,4,6 så om igen 1,2,4,6
Någon som stött på detta innan?
Körde hem min hoj i ösregn i Torsdags småkörde igår, (vet ej om den funka då) så idag när jag skulle testa och gasa på lite så ser jag hastighets mätaren står på 0 sen 1, 2, 4, 6 så går det runt.... kan det vara någon slags felkod som dyker upp??
Körde hem min hoj i ösregn i Torsdags småkörde igår, (vet ej om den funka då) så idag när jag skulle testa och gasa på lite så ser jag hastighets mätaren står på 0 sen 1, 2, 4, 6 så går det runt.... kan det vara någon slags felkod som dyker upp??
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Hastighetsmätare räknar bara 1,2,4,6 så om igen 1,2,4,6
Det här är en Vtec?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
jepp, vfr 800 fi vtec 2002
Sv: Hastighetsmätare räknar bara 1,2,4,6 så om igen 1,2,4,6
Om jag fattat rätt så sitter givaren till hastighetsmätaren på framdrevet. Längst ut på givaren är det nån plastbit som blir sliten vilket gör att hastighetsmätaren visar konstiga värden.
Ska inte vara nödvändigt att byta hela givaren utan räcker med plastbiten.
Kollat den?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kollat den?
VFR 800 - 98 svart
Läste en gång till och såg att du kört i regnet *huvetärintemedallagånger*
Ta isär alla kontakter du hittar och se till att det är torrt och rent.
Om det började efter körningen i regnet så tror jag du har fukt nånstans där det ska vara torrt.
Hade ett konstigt fel på min förra hoj där tempmätaren visade konstiga värden.
Visade sig vara vatten i gummitutan, som sitter där för att det inte ska komma in vatten, på givaren.
Edit
Inga felkoder på FI-lampan??
Ta isär alla kontakter du hittar och se till att det är torrt och rent.
Om det började efter körningen i regnet så tror jag du har fukt nånstans där det ska vara torrt.
Hade ett konstigt fel på min förra hoj där tempmätaren visade konstiga värden.
Visade sig vara vatten i gummitutan, som sitter där för att det inte ska komma in vatten, på givaren.
Edit
Inga felkoder på FI-lampan??
VFR 800 - 98 svart
kollar upp tipsen, återkommer .....
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Re: Sv: Hastighetsmätare räknar bara 1,2,4,6 så om igen 1,2,
Pegaso skrev:Om jag fattat rätt så sitter givaren till hastighetsmätaren på framdrevet. Längst ut på givaren är det nån plastbit som blir sliten vilket gör att hastighetsmätaren visar konstiga värden.
Kollat den?

Jag har en elektronisk givare på framhjulet på min nästan-hedenhös-hoj (vilket kom först, Tyrannosaurus eller Hedenhös?

Jag har analog elektronisk mätare och när det ballade ur så visade det sig genom att mätaren började hoppa mellan noll och aktuell hastighet för att till slut lägga av helt.
Den som sitter där idag har hållit i ett antal år så det är möjligt att Honda förbättrade/uppdaterade den i reservdelsproduktionen. Jag har en ny liggande i reserv utifallatt, men den passar bara V65 Sabre, VF750S (V45 Sabre) har en annan typ och V65 Magna (VF1100C) har vanligt wire.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Det kan mycket väl stämma. Minns inte riktigt och kommer inte ihåg var jag hittade infon, börjar väl bli gammal. Jag har inte kollat själv på hur det ser ut.Tyrannosaurus skrev:Pegaso skrev:Om jag fattat rätt så sitter givaren till hastighetsmätaren på framdrevet. Längst ut på givaren är det nån plastbit som blir sliten vilket gör att hastighetsmätaren visar konstiga värden.
Kollat den?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Jag trodde Honda hade gått ifrån det för länge sen och hade givaren på motorn vid utgående axeln.
VFR 800 - 98 svart
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Du är nog inte så farligt gammal, däremot vet jag inte med Tyrro som har framdrevet vid framhjulet och inte vid utgående axeln!Pegaso skrev:Det kan mycket väl stämma. Minns inte riktigt och kommer inte ihåg var jag hittade infon, börjar väl bli gammal. Jag har inte kollat själv på hur det ser ut.Tyrannosaurus skrev:Jag trodde Honda hade gått ifrån det för länge sen och hade givaren på motorn vid utgående axeln.

T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Framhjulsdrift??Tommy Gsson skrev:Du är nog inte så farligt gammal, däremot vet jag inte med Tyrro som har framdrevet vid framhjulet och inte vid utgående axeln!Pegaso skrev:Det kan mycket väl stämma. Minns inte riktigt och kommer inte ihåg var jag hittade infon, börjar väl bli gammal. Jag har inte kollat själv på hur det ser ut.Tyrannosaurus skrev:Jag trodde Honda hade gått ifrån det för länge sen och hade givaren på motorn vid utgående axeln.
![]()
T.

VFR 800 - 98 svart
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Det där vart lite för svårt även för migPegaso skrev:Framhjulsdrift??Tommy Gsson skrev:Du är nog inte så farligt gammal, däremot vet jag inte med Tyrro som har framdrevet vid framhjulet och inte vid utgående axeln!Pegaso skrev:Det kan mycket väl stämma. Minns inte riktigt och kommer inte ihåg var jag hittade infon, börjar väl bli gammal. Jag har inte kollat själv på hur det ser ut.
T.

Men vid utgående axeln finns ett kardandrev som snurrar baklänges, men drevet i framhjulet snurrar framlänges

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Back to topic
Hur går det med hastighetsmätaren??
VFR 800 - 98 svart
Blir nog att åka till handlaren och så skall han kolla på det!
(skruvar jag själv innan han tittat så faller garantin).
6 mil förhoppningsvis utan regn denna gång.... fortsättning följer ....
(skruvar jag själv innan han tittat så faller garantin).
6 mil förhoppningsvis utan regn denna gång.... fortsättning följer ....
Tog isär givaren och det visade sig vara fel på den, tackar så mkt för tipset.
Kommer en ny "plastbit" på posten bara o skruva dit så kanske jag kan behålla körkorten....
Kommer en ny "plastbit" på posten bara o skruva dit så kanske jag kan behålla körkorten....

- Bilagor
-
- Ser ut som "någon" vart där och gjort en provosorisk lagning
- speedo.jpg (9.44 KiB) Visad 9434 gånger