http://www.bt.se/nyheter/boras/kollisio ... mage-popup
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tänkte just det när jag såg bilens intryckta högersida. En ignorerad högerregel?Donner skrev:Man skall kanske inte spekulera men som bilen står så kanske en vänstersvängande bilist![]()
Synd på en fin VFR
Känns ju troligast. Sen kan man ju undra varför. Är det troligaste att bilföraren tänker "Ah, en moppe den hinner jag före" eller är nåt annat troligare? Farten brukar inte vara speciellt hög där. Synd på en fin hoj som sagtadrian_vg skrev:Tänkte just det när jag såg bilens intryckta högersida. En ignorerad högerregel?Donner skrev:Man skall kanske inte spekulera men som bilen står så kanske en vänstersvängande bilist![]()
Synd på en fin VFR
Mitt hjärta blöder för bilisten...Mr_gear skrev:Lite lustigt kan det nästan tyckas att motorcyklisten klarade sig med "lindriga skador" medans passageraren i bilen fick åka till sjukhus för kontroll
Ok, då är väl bilisterna ömtåligare då. 8*)Fromm skrev:Står sips i sidan på min gamla v70 iaf
Halleluja! Har senaste dagarna i värmen sett ganska många customhojar med förare i T-shirt, jeans och gympadojor. Samt givetvis utan handskar och i öppen hjälm. Vill inte ens tänka på hur ont det kan göra....adrian_vg skrev: Med ryggskydd och hjälm skulle alla må bättre.
ATGATT gott folk.Blåviffer skrev:Halleluja! Har senaste dagarna i värmen sett ganska många customhojar med förare i T-shirt, jeans och gympadojor. Samt givetvis utan handskar och i öppen hjälm. Vill inte ens tänka på hur ont det kan göra....adrian_vg skrev: Med ryggskydd och hjälm skulle alla må bättre.
Självklart! Det är alltid olyckligt när någon råkar illa ut - Ödets ironi i detta fallet bara...adrian_vg skrev:Mitt hjärta blöder för bilisten...Mr_gear skrev:Lite lustigt kan det nästan tyckas att motorcyklisten klarade sig med "lindriga skador" medans passageraren i bilen fick åka till sjukhus för kontroll
Sidorna på bilarna är oftast inte speciellt starka. Bilsidan på bilden såg ordentligt intryckt ut. Passageraren fick sig väl en ordentlig kyss. Den volvomodellen har väl inte SIPS heller(?).
Men... Det är en Volvo juh!Mr_gear skrev:Sips är en jädra pr-grej också och består bara i en liten(!) förstärkning i dörren - och den är inte "rejälare" än i någon annan modern bil - i stort sett alla har en balk för förstärkning i dörren.
Precis men säkert noga utprovad och kanske minskar intryckning av dörren med nån %. Hade den inte hjälpt så hade nog Volvo sparat in dom kronorna det kostar att tillverka plastbiten som sitter där. Sen är SIPS en förstärkning av tröskellådan också.adrian_vg skrev:Men... Det är en Volvo juh!Mr_gear skrev:Sips är en jädra pr-grej också och består bara i en liten(!) förstärkning i dörren - och den är inte "rejälare" än i någon annan modern bil - i stort sett alla har en balk för förstärkning i dörren.
Klart det gör nytta! Men att tro att bara för att det står sips på bilen så är den säkrare än en bil utan sips-logga är fel... andra tillverkare provar ju också sina bilar för sidokrockar...Donner skrev:Precis men säkert noga utprovad och kanske minskar intryckning av dörren med nån %. Hade den inte hjälpt så hade nog Volvo sparat in dom kronorna det kostar att tillverka plastbiten som sitter där. Sen är SIPS en förstärkning av tröskellådan också.adrian_vg skrev:Men... Det är en Volvo juh!Mr_gear skrev:Sips är en jädra pr-grej också och består bara i en liten(!) förstärkning i dörren - och den är inte "rejälare" än i någon annan modern bil - i stort sett alla har en balk för förstärkning i dörren.
Mjaaa? du blandar nog ihop det med äldre Volvo 240/940 som hade en stålbalk i dörren. men "SIPS" är "lite" annat..Sips är en jädra pr-grej också och består bara i en liten(!) förstärkning i dörren - och den är inte "rejälare" än i någon annan modern bil - i stort sett alla har en balk för förstärkning i dörren.