Köpte häromdagen vfr
På vägen hem så dog hojen. Efter att ha vridit över till reserven så funkade den igen.
Men lampan "låg bränslenivå" tändes aldrig. När ska den tändas egentligen?
Ja då funkar såklart lampan men det är förmodligen nåt knas med givaren eller kablarna till den. Kör på trippen är mitt tips, mätarna är rätt oprecisa även när de fungerar.
Fromm skrev:Ja då funkar såklart lampan men det är förmodligen nåt knas med givaren eller kablarna till den. Kör på trippen är mitt tips, mätarna är rätt oprecisa även när de fungerar.
Mjo...
Men ingen som vet när den enligt honda ska börja lysa?
Det är mest det att jag gillar när allt funkar
Fromm skrev:Ska finnas en länk här någonstans till servicehandboken, borde ju stå där.
Ps: Det där med att allt ska funka.. Jag är likadan
Jag kan ju säga att jag lusläste instruktionsboken. Där stod det bara att lampan tändes när det var "lite bensin kvar". Men det kunde jag ju räkna ut med röven, jag vill ha en siffra
Men jag ska kolla verkstadshandboken....
Har en 87:a och lampan tänds lite innan man får vrida över till reserven.
Dock kan den tändas för att slockna en stund till innan den lyser tills man tankat.
Okej.
Aja, jag får väl testa och se helt enkelt. Köra runt med lite extra soppa i en flaska eller dyligt och sen bara köra tills lampan tänds eller hojen dör
riktigadavid skrev:Aja, jag får väl testa och se helt enkelt. Köra runt med lite extra soppa i en flaska eller dyligt och sen bara köra tills lampan tänds eller hojen dör
Att köra efter trippen, som en annan forummedlem föreslog, är annars lite mindre ångestframkallande. Beräkna hur långt du kommer med blandad körning på ca 0,6l/mil och hur många liter tanken rymmer. Nolla trippen efter varje tankning och kör sen.
Bensinmätaren är mest en gimick som ser cool ut på de äldre viffrarna, åtminstone på dem jag har haft...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
riktigadavid skrev:Köpte häromdagen vfr
På vägen hem så dog hojen. Efter att ha vridit över till reserven så funkade den igen.
Om man ska gå efter instruktionsboken längst ner på sidan 11, så är det ungefär 4 liter kvar när lampan tänds.
T.
riktigadavid skrev:Köpte häromdagen vfr
Om man ska gå efter instruktionsboken längst ner på sidan 11, så är det ungefär 4 liter kvar när lampan tänds.
T.