Roliga Mc minnen som får en att le

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
super
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: ons apr 13, 2011 17:21

Roliga Mc minnen som får en att le

#1 Inlägg av super »

Skrev i en annan tråd om detta minne och kom och tänka på att det kunde vara trevligt med en tråd om roliga minnen och roliga personer man mött under sina mc turet....
Här kommer ett från mig (samma som en annan tråd dock) men de kommer komma fler....

Minns för några år sedan då jag och en vän till mig hade varit nere på Bo01 i malmö och badat då vi på vägen hem (kör vars en Hornet 2007a) möter en räcer världsmästare på en cbr 1000 2006 eller något liknande. Han följde efter oss hela vägen genom stan och skulle tävla vid varje rödljus för att visa att han var coolast i sitt nya vita känguru skinnställ men vita skor,handskar,hjälm och ett system som hörs hela vägen till norrland.
Detta var lagom tjatigt så vi bad honom följa med på (Bauhaus rundan) som är en slinga som består av 5-6 rondeller och påfart och avfarter på motorväg med några härliga kurvor för att kunna pressa bågen lite på vanliga gator.
Han tackade givetvis ja då han hade den fetaste bågen
Vi startar rundan och han hänger på oss fram till den första rondellen och efter den så försvann han bara längre o längre bak
När rundan var över så stannade jag och min vän vid vägkanten och plockade av oss hjälmen o knäppte upp skinnstället då de va mitt i sommaren för att vänta in honom. Han kommer efter ca 1-2 min (lång tid för denna runda då den inte är jätte lång)
När han stiger av bågen har han nog det mest snopna ansiktet jag någonsin har sett och han kläcker ur sig
Hur kan ni köra så med dom bågarna när jag inte ens kommer ikapp er med denna som är byggd för att gå på bana, måste nog vara för att min är högre än era
Trodde att jag och min vän skulle spricka av skratt och killen hoppade på sin båge för att snabbt försvinna därifrån. Såg honom dock året efter och gissa vad???? Han hade bytt upp sig till en ännu nyare cbr1000

//Super