Sida 2 av 2

Re: Öhlins-fjädrar fram VFR800 -07

Postat: lör feb 05, 2011 11:07
av adrian_vg
Ajax skrev:Hur gör ni med oljebyte i bakdämparen då, är det någon som gör det eller får den vara? Enligt Öhlins (jag har en Öhlinare bak) ska man byta olja även i den regelbundet.
Byta? Vaddå byta? 8*) Man kanske gör det om man har en flashig Öhlinare som är servicebar, annars - tveksamt.

Re: Öhlins-fjädrar fram VFR800 -07

Postat: lör feb 05, 2011 12:15
av Tommy Gsson
adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Sen har vi tipset jag fick av en banåkare, om man tycker att det slår igenom men hårdheten är lagom så kan man höja oljenivån, jag höjde 15mm och tycker att gaffeln blev trevligare när franhjulet slår ner. (hade redan progressiva fjädrar).
T.
Med mer olja i, är det ingen risk att man spränger nån packbox edyl vid kompression?
Inte om du låter bli att fylla gaffeln, det du gör är att minska utrymmet för luften.
T.

Re: Öhlins-fjädrar fram VFR800 -07

Postat: lör feb 05, 2011 12:17
av Tommy Gsson
Ajax skrev:Tack för svaren! Ska prova med tjockare olja nästa gång.

Hur gör ni med oljebyte i bakdämparen då, är det någon som gör det eller får den vara? Enligt Öhlins (jag har en Öhlinare bak) ska man byta olja även i den regelbundet.
Självklart ska man byta olja om möjligheten finns på dämparen, finns inte möjligheten så får man ju byta hela dämparen när det blir för dåligt.
T.

Re: Öhlins-fjädrar fram VFR800 -07

Postat: lör feb 05, 2011 12:27
av Ajax
adrian_vg skrev:
Ajax skrev:Hur gör ni med oljebyte i bakdämparen då, är det någon som gör det eller får den vara? Enligt Öhlins (jag har en Öhlinare bak) ska man byta olja även i den regelbundet.
Byta? Vaddå byta? 8*) Man kanske gör det om man har en flashig Öhlinare som är servicebar, annars - tveksamt.
:lol: :D