Sida 1 av 1
Nyheter från Honda på Milano 2011
Postat: tis nov 02, 2010 12:19
av HondaHasse
Postat: tis nov 02, 2010 12:27
av faceplant
Tycker den ser ganska trevlig ut, men jag är mer nyfiken på vad det blir av deras
Crosstourer concept.
Postat: tis nov 02, 2010 12:30
av Pegaso
Nja...
Jag är skeptisk, kommer inte riktigt överens med formerna. Vet inte riktigt varför.
Sen förstår jag inte varför man har gått tillbaka till attt dölja den snygga enkelsvingen med ljuddämparen...
Postat: tis nov 02, 2010 12:42
av adrian_vg
De gör det igen! Döljer den snygga enkelsvingen med en klunsig ljuddämpare! Har Honda inte fattat än att enkelsvingen tillsammans med kuggdrivna kammar är en fundamental grej med VFR-konceptet?! Gaaaah!!
Pegaso skrev:Nja...
Jag är skeptisk, kommer inte riktigt överens med formerna. Vet inte riktigt varför.
Kanske för att den liknar en KTM 990 SMT så mycket?

Re: Nyheter från Honda
Postat: tis nov 02, 2010 13:00
av blacken
Re: Nyheter från Honda
Postat: tis nov 02, 2010 13:13
av adrian_vg
Den är väldigt smal sedd framifrån, kan det bli en Varadero-dödare?
I vilket fall är det kul att se att Honda inte verkar komma att dumpa den "lilla" VFR-motorn riktigt än - finns lite hopp om den roligare VFR än dagens Vtec.

Postat: tis nov 02, 2010 13:19
av Seth
Bring back the "original" VFR 800

eller kanske en 750 i modern tappning. iaf tebaka med kuggdrivet

Postat: tis nov 02, 2010 14:44
av Pegaso
adrian_vg skrev:De gör det igen! Döljer den snygga enkelsvingen med en klunsig ljuddämpare! Har Honda inte fattat än att enkelsvingen tillsammans med kuggdrivna kammar är en fundamental grej med VFR-konceptet?! Gaaaah!!
Pegaso skrev:Nja...
Jag är skeptisk, kommer inte riktigt överens med formerna. Vet inte riktigt varför.
Kanske för att den liknar en KTM 990 SMT så mycket?

Nää, det är inte det.
KTMen tycker jag är snygg. Den här var... nåt annat...
Men kul att motorn lever vidare och att man ändå försöker, men jag är skeptisk...
Postat: tis nov 02, 2010 16:47
av Conseal
Jag tyckte den va lite ball .. som en tjock motorsvag multistrada nästan. Bättre än VFR1200 iallafall

Postat: tis nov 02, 2010 19:14
av Tyrannosaurus
Honda verkar igen ha tittat väldigt nära på BMW.
VFR1200F är ju nästan förbluffande lik K1300S.
Och denna är inte helt olik R1200GS
http://www.bmw-motorrad.se
Postat: ons nov 03, 2010 00:10
av Seth
Förresten litet önskemål:
Gör en ny Vfr 800 med kanske kardan, men då får det vara en snygg enkelsving och högmonterad eller högermonterat avgas annars gamla hederliga Pro armen och högmonterat eller varför inte nån bukdämpare?.
Utseendemässigt så får den likna nya cbr125 med fronten och ev sidokåpan för att visa släktskapet med 1200F Menändå vara smäcker,
Baken har jag inte kommit fram till nåt än men cbr125an tkr jag duger som en liten pik till bild
Dock kanske lite lägre än bilderna på 125an och ett annat avgas
Postat: tor nov 04, 2010 00:38
av Tyro
Tyrannosaurus skrev:Honda verkar igen ha tittat väldigt nära på BMW.
VFR1200F är ju nästan förbluffande lik K1300S.
Och denna är inte helt olik R1200GS
http://www.bmw-motorrad.se
Visst tror jag att man har sneglat på BMW när man har konstruerat och designat, men är det bara jag som tycker att den är lite lik Suzuki DR800 om man kollar på framkärmen/kåpan?
Fast dragen jag tänker på har ju även BMW "kopierat" till GSen...
Postat: tor nov 04, 2010 08:42
av adrian_vg
Tyro skrev:[...]men är det bara jag som tycker att den är lite lik Suzuki DR800 om man kollar på framkärmen/kåpan?
Nu när du säger det... Tror du har rätt!
En Versys-dödare!

Postat: tor nov 04, 2010 14:22
av Donner
Postat: tor nov 04, 2010 14:35
av adrian_vg
Mullrigt ljud! Men öknen i klippet var väl ändå lite överdrivet?
