Undrar om Honda Deauville är något att ha mellan benen...

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Vester
Donator 2010
Inlägg: 68
Blev medlem: tis dec 30, 2008 10:43
Ort: Enköping

Undrar om Honda Deauville är något att ha mellan benen...

#1 Inlägg av Vester »

Har sagt upp min bekantskap med "viffern" från-87. För att dejta något annat mellan benen. Vet ej vad, men hittade en Honda Deauville 650-98:a
Kan det va något prisvärt att bara åka på? Är ju ingen "race" eller grussprutarkille direkt, har kikat på många segment t.e.x. vfr(nyare),dominator,transalp m.m.

Tips å råd.....Smärtgräns ca:35.... helst 30 och under...

Är ju marknad å pruta nu!

8) Hörs...
kör i dag, i morgon är en annan dag.

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#2 Inlägg av Akademikern »

Beror ju lite på vad man har för krav.... Honda Deauville 650 hade exempelvis fallit mig i smaken eftersom jag föredrar hojar med bra sittställning för lite längre färder.

Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009
Inlägg: 153
Blev medlem: fre aug 29, 2008 22:49
Ort: Sthlm

#3 Inlägg av Kungfuu »

Jag har också haft en Deauville och tycker den är riktigt trevlig. Kardandrift och pigg motor och jag satt bättre på den än på viffern...

Min tidigare garagegranne var dock toknöjd med sin Transalp, så den är nog inte fel heller, något sämre för touring och mer underhåll dock.
VFR800Fi -98 #svart#

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#4 Inlägg av Since-2009 »

Hade en XL650 -00 som förstahoj och hade skoj med den under några månader á 850 mil om jag minns rätt. Avsaknaden av effekt och en 6´e växel var det jag tröttna på tillslut. Provkörde en flong ny XL700 men den imponerade inte, inte nämnvärt piggare utan gick bara lite renare och fortfarande 5-petad. Gillade dock "on/offroad"-stuket och letade Africa Twin men det var svårt att hitta rätt objekt så jag gav upp det segmentet efter några besvikna provkörningar av det andra märken hade att erbjuda.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

En deltagare körde omkull med en Deauville på en Rörkenkörning. Blev knappt nån skada, de verkar välbyggda, om än lite tråkiga.

Jag har en grön VFR-97 som kanske kan vara av intresse? :D En överärlig annons och massor med bilder finns på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=3224.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Vester
Donator 2010
Inlägg: 68
Blev medlem: tis dec 30, 2008 10:43
Ort: Enköping

#6 Inlägg av Vester »

det står att ev.medlemmar kan få rabatt? hur stor är den å jag hoppas det ej är en blomrabatt 8)

tyvärr lite mkt mil för min smak.
kör i dag, i morgon är en annan dag.

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

#7 Inlägg av Råttis »

Hejsan!

Min första hoj var en Deauville, fin och lung hoj. Att det inte blir så många skador på mc:n nör man tappar den beror på dom två "vingarna" som sitter på kåpan. Väldigt bra tänkt av Honda. Funkar bra som pendlarhoj men är lite sämre när det gäller touring med 2pers och rygga modell större + topbox, blev lite trångt....

/Råttis

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#8 Inlägg av adrian_vg »

Vester skrev:det står att ev.medlemmar kan få rabatt? hur stor är den å jag hoppas det ej är en blomrabatt 8)
Nej då, ingen blomrabatt. :lol:

Senaste MC-Nytt som tar en koll på ekonomihojar och VFR 94-97 i synnerhet skriver att man inte ska betala mer än ca 33000kr för en dylik privat på Blocket i normalskick. Vi skulle kunna säga 30kkr jämt om du tar den nu, dvs en snabb och smidig affär. Tänk nu på att den har ett kolfiberslipon och alla originaldelarna kvar, inkl kutsen och passagerarhandtagen.
Vester skrev:tyvärr lite mkt mil för min smak.
Du glömmer att det är en VFR... :) Slitdelarna är justa och olja och filter bytta. Grönviffern är körklar - inte att förakta; du kan köra hem den direkt!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#9 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag har provkört en Deauville 700 en gång, men för mig var den fruktansvärt obekväm med ansträngande körställning där jag fick sitta och hålla upp mig/dra mig framåt med armarna hela tiden. Alternativet var att luta mig bakåt med raka armar, men det blev inte heller bekvämare.

Jag antar att det kan bero på att jag är rätt lång (190 cm) och att den hojens korta körställning helt enkelt inte passar mig. En kortare person kan säkert tycka att den är bekväm.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
diVid
Donator 2009
Inlägg: 90
Blev medlem: tor jul 06, 2006 10:50
Ort: Stockholm

#10 Inlägg av diVid »

Hej!
Det är inget fel att välja Dövill. ;-) Har haft föregångaren Revere 650 och vill varna att motorgången kan få dig att somna... Annas rätt så osäker motor som gärna vill dö då du inte vill... Jämförelser med den Transalp är orättvisa fast samma motor. Välj något annat... typ Vespa ;-)
There´s no devil, there's just God when he's drunk.
_________________________________________
Dnepr k-650 -68, drunkning
Jawa 350 -86, stulen
Honda NTV Revere 650 -92, såld
Honda VFR 800 -01, såld
Suzuki DL-650 -12, in love with

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

diVid skrev:Hej!
Det är inget fel att välja Dövill. ;-) Har haft föregångaren Revere 650 och vill varna att motorgången kan få dig att somna... Annas rätt så osäker motor som gärna vill dö då du inte vill... Jämförelser med den Transalp är orättvisa fast samma motor. Välj något annat... typ Vespa ;-)
Dissa nånting har just fått sig en ny innebörd... 8) :lol:

Du inser väl att killen aldrig någonsin kommer att skaffa sig en Deauville nu, av rädsla för att bli mobbad på både forum och IRL? :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Vester
Donator 2010
Inlägg: 68
Blev medlem: tis dec 30, 2008 10:43
Ort: Enköping

#12 Inlägg av Vester »

hellre en grön viffer från -97 i så fall :lol:
kör i dag, i morgon är en annan dag.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#13 Inlägg av adrian_vg »

Vester skrev:hellre en grön viffer från -97 i så fall :lol:
:tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar