Garageplats-tråden

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

Garageplats-tråden

#1 Inlägg av marinmo »

Sökte men kunde inte hitta någon dyliknande tråd, så nu startar jag den själv! För att återgå till ämnet ...

Vet att detta kan verka tidigt, men bättre tidigt än aldrig ... Eller hur det nu var.

Jag söker garageplats i Skåne denna vinter och tänkte att vi är ju ett antal som bor här nere, samt att jag känner mig ganska säker på att folket här är reko. Har tidigare haft hojen här i Stockholm över vintrarna men detta år lär den åka nedåt. Var i Skåne spelar inte så stor roll (jag bor i Lund, ju närmare ju bättre), allt jag begär är ett eluttag för underhållsladdning av batteriet. Ingen aning om vad jag kan/vill/bör ge för denna (i pengar), inte minst då jag inte har en aning om hur mycket en batteriladdare drar (dvs kostar) under en vinter. Det blir väl något att komma överens om antar jag.

Så; är det någon som har plats i sitt garage över vintern och kan tänka sig husera min silvergrå -02a?

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#2 Inlägg av Akademikern »

Jag har plats i Nissans gamla truckverkstad i Billesholm.... Min röding blir säkert bara glad om hon får tillbringa vintern med en annan viffer.

Låst område som bevakas av nån motsvarighet till Securitas.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#3 Inlägg av TG »

Jag har funderat på att hyra ut en del av mitt garage till vintern... (ska bara hinna städa upp lite först :roll: )

Så jag kan nog erbjuda dig ett alternativ med!

(garaget är dessutom larmat :D )
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#4 Inlägg av marinmo »

Först; tack till er båda! Eftersom jag är student är den ekonomiska biten icke oväsentlig för mig, så kan ni pma mig med hur mycket ni vill ha? Det är min förhoppning att denna tråd inte ska spåra ur i OT, såsom brukligt här (;)) utan kunna återanvändas av andra i framtiden.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#5 Inlägg av TG »

Hmm, har faktiskt inte funderat så mycket på det än...

Kan återkomma senare i frågan... :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#6 Inlägg av marinmo »

Bumpar denna tråd nu eftersom jag fått problem med parkering vilket potentiellt innebär en ganska tidig säsongsavslutning för min del. Akademikern, TG, står era erbjudanden fast? Jag behöver fortfarande få ett pris från er båda, ta det via PM!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Strikt on-topic i denna tråd. Kommer att plocka bort ovidkommande inlägg.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#8 Inlägg av marinmo »

Är det ingen av de två som tidigare hade plats som har kvar en sådan? Isåfall får jag börja leta nytt, men det vore trevligt om vederbörande kunde höra av sig isåfall för det är inte helt lätt att hitta ... :) Annars slänger jag ur mig en siffra här: 800 för hela vintern (~Oktober -> Säsongsstart, normalt är det runt maj för mig). Jag är student, annars hade jag kunnat betala mer, men det är faktiskt ungefär vad jag betalade i Stockholm. Behöver inget annat än ett vägguttag att underhållsladda från.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

marinmo skrev:Är det ingen av de två som tidigare hade plats som har kvar en sådan? Isåfall får jag börja leta nytt, men det vore trevligt om vederbörande kunde höra av sig isåfall för det är inte helt lätt att hitta ... :) Annars slänger jag ur mig en siffra här: 800 för hela vintern (~Oktober -> Säsongsstart, normalt är det runt maj för mig). Jag är student, annars hade jag kunnat betala mer, men det är faktiskt ungefär vad jag betalade i Stockholm. Behöver inget annat än ett vägguttag att underhållsladda från.
Funkar det att stå på altan under en balkong, utomhus men under kapell utanför vardagsrumet och faskedjad tillsammans med två andra viffrar, tror jag att jag har plats kvar här i Uppsala för en symbolisk summa pengar, alt en sexpack gott öl. Elåtgången är försumbar under vintern för underhållsladdning, så det skulle jag kunna bjuda på.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#10 Inlägg av marinmo »

adrian_vg skrev:
marinmo skrev:Är det ingen av de två som tidigare hade plats som har kvar en sådan? Isåfall får jag börja leta nytt, men det vore trevligt om vederbörande kunde höra av sig isåfall för det är inte helt lätt att hitta ... :) Annars slänger jag ur mig en siffra här: 800 för hela vintern (~Oktober -> Säsongsstart, normalt är det runt maj för mig). Jag är student, annars hade jag kunnat betala mer, men det är faktiskt ungefär vad jag betalade i Stockholm. Behöver inget annat än ett vägguttag att underhållsladda från.
Funkar det att stå på altan under en balkong, utomhus men under kapell utanför vardagsrumet och faskedjad tillsammans med två andra viffrar, tror jag att jag har plats kvar här i Uppsala för en symbolisk summa pengar, alt en sexpack gott öl. Elåtgången är försumbar under vintern för underhållsladdning, så det skulle jag kunna bjuda på.
Ja det börjar se mörkt ut med svar här nerifrån Skåne, så det är ett alternativ. Jag undviker helst att behöva köra upp, men "if worst comes to worst" ... Tack för erbjudandet! :)

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#11 Inlägg av TG »

du har pm
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar