Än en fundering som jag inte hittat något svar på.
Hittade faktiskt en tråd här på forumet men det fanns inget svar där.
Mitt problem är att klockan inte håller minnet. Jag måste ställa om klockan varje dag för att den bara ändrar sig. En timme och några minuter fel efter en dag. Kan det vara ett litet batteri som ska hålla tidminnet på klockan som måste bytas, eller änvänder klockan enbart batteriet under sadeln? Tror inte de kan vara "under-sadel-batteriet" som spökar, för förra ägaren sa att de var nybytt och cykeln har aldrig problem att starta eller dyligt.
Tacksam för svar, för är dödligt leds på att ställa om klockan. Och hatar saker som ska funka, men inte gör det!
Antingen eller, bara fråga Honda om dom vet ifall det är ett klockbatteri i instrumentet eller om det går på det stora. Om jag inte minns helt fel så stämde klockan på min CB1000R efter vinterförvaringen trots bortplockat batteri, en timma fel men det förklarar ju sig med sommar/vintertid. Fråga kostar inget =)
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Din klocka går på det vanliga 12V-batteriet under sadeln. Din ägarmanual skriver att när man bryter strömmen till batteriet kommer klocka och tripparna att nollas.
Varför den går fel, är svårt att svara på. Eltrubbel i klockan?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ulfis skrev:Kolla att batterianslutningarna är ordentligt fastskruvade. Man kan argumentera att den inte borde gå att starta då, men glapp är inte alltid logiskt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!