Går i köptankar - VFR 800 av senare modell

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#106 Inlägg av Akademikern »

Embassy skrev:Grattis till nya hojjen.
Snygg färg :D
Grattis! Verkligen en fin gest av säljaren att bjuda långväga köparen på en rejäl frukost/lunch!
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#107 Inlägg av Excalibur105 »

Grattis, den hojen blir du garanterat nöjd med!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#108 Inlägg av Donner »

Grattis till en fin hoj. Riktigt trevlig historia.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#109 Inlägg av Karlsson »

Grattis till hojen!! Trevlig läsning.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

#110 Inlägg av Rerun »

Grattis till en fin hoj!
Since-2009 skrev:Q-Star är det som verkar finnas, automatstation men jag vill ju ha 98 och de brukar inte dom ha.
Varför inte V-Power? Den är ju ännu dyrare.
Since-2009 skrev:Efter Jönåker och hälsande på några trevliga mc-burna eldas det på hemåt, går att gasa med packväskor också =)
Se bara upp om du kör med toppboxen; när man kommer upp i ca 200 km/h wobblar hojen rätt otäckt.
*Host* Vill minnas att man enligt Honda inte ska köra fortare än 130 med lastad hoj...
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#111 Inlägg av HondaHasse »

Rerun skrev: Se bara upp om du kör med toppboxen; när man kommer upp i ca 200 km/h wobblar hojen rätt otäckt.
*Host* Vill minnas att man enligt Honda inte ska köra fortare än 130 med lastad hoj...
Går köra fortare med bara toppboxen :wink: Har provat utan wobbel med en RC 24...

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#112 Inlägg av Since-2009 »

Hehe ja hade det inte varit lite knepigt att få tag på så hade jag testat fintappad racebränsle =) V-power har jag kört CB´n på ganska mkt och jag kan inte säga att jag är någon finkännare som känner stor skillnad men skillnad tycker jag det gör, sen känns det bra ;)

Tidigare ägaren körde minsann bara på 98 procentig... nåväl även om nomenklaturen kanske inte var 100 så ville han förmedla att han tagit hand om pärlan. Visst är det dyrare men inte så mkt dyrare och detta är kort och gott ett hobbyfordon även om jag kör rel mkt och pendlar en hel del. Som så mkt annat finns det ju beräkningar och spekulationer om hur mkt det skiljer sig mellan olika bränslen, inte helt ovanligt att man kommer fram till att högre oktanhalt är lika med lägre bränsleförbrukning. På en hoj som denna är det nästan så jag försöker pressa upp bränsleförbrukningen, eller se om jag kan få den att dra någe nämnvärt och det eftersom jag vet att även om jag pressar så blir det inte särskilt höga siffror ändå. Kör jag däremot något törstigare, ta min tunga och otympliga Camry automat, så kör jag snällare och mer bränsleeffektivt.

När jag hade rulat dom där 29-30 milen till Jönåker efter jag köpt hojen fick jag en snittförbrukning enligt trip/pump på 0.63. Då tyckte jag att jag hade legat på rätt bra och det förekom ganska många vägarbeten på E4´an så det blev en del hastighetssänkningar och sedan fullgasacc.

Så funkar jag =)
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

#113 Inlägg av Rerun »

HondaHasse skrev:
Rerun skrev: Se bara upp om du kör med toppboxen; när man kommer upp i ca 200 km/h wobblar hojen rätt otäckt.
*Host* Vill minnas att man enligt Honda inte ska köra fortare än 130 med lastad hoj...
Går köra fortare med bara toppboxen :wink: Har provat utan wobbel med en RC 24...
Fast konstruktionen på toppboxhållaren är kanske inte lika korkad som på nyare Viffrar?
Efter en 600 milssemester med toppbox (och sidoväskor) har jag inhandlat en packrulle - har svårt att tro att jag någonsin kommer använda toppboxen igen. Sidoväskorna är det inget större fel på.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#114 Inlägg av Since-2009 »

Nu ska jag inte säga någe dumt här så säpo kommer och tar mig i nacken inom kort men på någon fin banraksträcka *hrm* testades det lite vad bitarna gick för och zweihundra 1000m/h var inga problem med topbox och sidoväskor, hur städat som helst.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Skriv svar