VFR Vtec-förändringar i elektroniken from 2007?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

VFR Vtec-förändringar i elektroniken from 2007?

#1 Inlägg av adrian_vg »

Är det någon som har koll på vilka elektronikförändringarna var, som skedde på Vtecen from årsmodell 2007?

Förutom en kubikminskning 2004, har nåt annat hänt sen 2002 som är värt att nämna? Förutom färgerna då... :roll: ;-)

Vtecen verkar ju vara modellen som gått längst utan några speciellt uppenbara ändringar...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR Vtec-förändringar i elektroniken from 2007?

#2 Inlägg av adrian_vg »

http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... &R=EPI-337

"2006: Honda VFR800 V-Tec's Reworked V-Tec system now kicks in 200rpm lower down range, Honda claims it works smoother too. Clear indicator lenses, fairing panel tweaks and new colour schemes too."

Har dessa haft problem med kamkedjorna?? Man skriver så på länken ovan...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar