Jag provkörde en VFR 1200

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
blue

Jag provkörde en VFR 1200

#1 Inlägg av blue »

Åkte till Honda City i Väsby idag och fann mig tvungen att prova en
VFR 1200.

Tar tillbaks allt jag sagt tidigare om fulhet och otymplighet! :oops:

Nu kan jag visserligen bara jämföra med min gammviffer från 86 men fy fasen vad kul jag hade.
Den funkar ju både att snurra parkeringar, små vägar och motorväg( på den sistnämnda hörde jag gnisslet av mitt skinnställ mot sadeln när jag succesivt åkte längre och längre bak ju mer jag drog på.... :twisted: )

Riktigt skoj och rekommenderbart alltså!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#2 Inlägg av TG »

Provkörde även jag nu i helgen...

Välbalanserade kilon även om de är många :wink:

Smidig att tråckla framåt o bakåt med när man skulle ut bland alla andra hojar som stod "i vägen"...
Ljudet är helt ok, saknar dock "bluddret" från 800:an men det kan nog bli bättre när slip-on åker på :D
Drag finns det gott om, framhjulet är inte sent på att vilja titta upp mot himlen varken på 1-2-3 :D

Vindrutan såg till så att huvudet mitt klarade sig utan turbulens :D (till saken hör att jag precis innan provkörningen kört ca 25 mil med min VFR...)

Kraften i motorn fanns jämnt o fint över registret!!!

Dock så märkte jag när jag krypkörde (med mina 172 cm) tog i tanken med underarmarna... Troligtvis en vanesak men kändes skumt.... :roll:

Trevlig hoj men lite dyr i dagsläget.... iaf för min budget....
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

blue

#3 Inlägg av blue »

TG skrev:
Trevlig hoj men lite dyr i dagsläget.... iaf för min budget....
Jo, för min del med.... :cry:
Liiite skillnad är det ju på en classicförsäkrad 20.000kronors och hoj och den här.

Provkörde en Kawa Versys med(....får man ens nämna det på det här forumet..... :shock: )och den var också lite kul, men då på ett helt annat sätt.

I vilket fall har det nog blivit dags att uppgradera hojparken lite, bara inte till en extremt dyr 1200.....

marinmo
Donator 2011

#4 Inlägg av marinmo »

blue skrev: Provkörde en Kawa Versys med(....får man ens nämna det på det här forumet..... :shock: )och den var också lite kul, men då på ett helt annat sätt.

I vilket fall har det nog blivit dags att uppgradera hojparken lite, bara inte till en extremt dyr 1200.....
Klart man får köra annat här också, Conseal själv (admin) kör ju VTR, även om det iofs iaf är Honda så ... Har lust att testa en er6 själv, tror & har hört att det är en trevlig hoj att åka på. För att inte tala om ZX 14 ... Där har vi vill-ha känslan på hög nivå ...

blue

#5 Inlägg av blue »

marinmo skrev:
blue skrev: Provkörde en Kawa Versys med(....får man ens nämna det på det här forumet..... :shock: )och den var också lite kul, men då på ett helt annat sätt.

Klart man får köra annat här också, Conseal själv (admin) kör ju VTR, även om det iofs iaf är Honda så ... Har lust att testa en er6 själv, tror & har hört att det är en trevlig hoj att åka på. För att inte tala om ZX 14 ... Där har vi vill-ha känslan på hög nivå ...
Mmmm, vi har ju en SUUUZUUUUKIIIII i familjen med..... :lol:
(testar gränserna lite....)

Ja, det är ju lätt att provköra och bli impad av det mesta när man kör RC24..... :roll:
Fast i sanningens namn så gillar jag ju gammhojen hur mycket som helst.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

marinmo skrev: Klart man får köra annat här också, Conseal själv (admin) kör ju VTR, även om det iofs iaf är Honda så ... ...
Precis .. men jag är mellan VFRer ;) Vill ha en 00-01 .. fast sen skulle jag vilja ha lite andra hojar också .. synd att jag inte har råd med fler samtidigt.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#7 Inlägg av Henning »

marinmo skrev:Klart man får köra annat här också, Conseal själv (admin) kör ju VTR, även om det iofs iaf är Honda så ...
KTM här... :roll:
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

marinmo
Donator 2011

#8 Inlägg av marinmo »

Henning skrev:
marinmo skrev:Klart man får köra annat här också, Conseal själv (admin) kör ju VTR, även om det iofs iaf är Honda så ...
Shhh det är väl ändå inget man avslöjar! Några gränser får det finnas ... :wink:

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#9 Inlägg av Henning »

marinmo skrev:
Henning skrev:
Shhh det är väl ändå inget man avslöjar! Några gränser får det finnas ... :wink:

Jag tänkte mig inte för! ;)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Ronny
Medlem

#10 Inlägg av Ronny »

Själv har jag 3 maskiner i min ägo.
viffern,en gammal hederlig cb750f från 81,som just nu håller på att bli ihopmonterad..ska försöka få den att se ny ut när han fyller 30 nästa år,samt en liten ktm 4-taktare på 250cc att piska i skogen.

Jag vill ha 2 maskiner till,men gumman säjer nej till detta :?
Det jag e ute efter en en gammal veteranare,typ en 500cc från 50-talet,samt nån skojjig offroad,typ xt660 eller nått liknande.

tur att man bor ute i skogen,långt från större städen så att man har råd med försäkringar
Nuvarande 2-hjulingar
Vfr 800 FI 02:a,Super blackbird 07:a,Cb 750 F 82:a,Ktm 640 adv. 05:a o en fet zundapp 78:a

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

marinmo skrev:Shhh det är väl ändå inget man avslöjar! Några gränser får det finnas ... :wink:
:claugh
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Ronny
Medlem

#12 Inlägg av Ronny »

Bike Trollhättan firar bike-dagarna till helgen,och självklart ska man dit.
dom har en 1200-viffer som en av sina demo-hojjar.
hoppas jag får chans o testa den,ska bli jäddrigt intresant
Nuvarande 2-hjulingar
Vfr 800 FI 02:a,Super blackbird 07:a,Cb 750 F 82:a,Ktm 640 adv. 05:a o en fet zundapp 78:a

blue

#13 Inlägg av blue »

Ronny skrev:Bike Trollhättan firar bike-dagarna till helgen,och självklart ska man dit.
dom har en 1200-viffer som en av sina demo-hojjar.
hoppas jag får chans o testa den,ska bli jäddrigt intresant
Kör den kör den kör den!!! :wink:

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Kontakt:

#14 Inlägg av burnis »

provade 1200:an i helgen åxå 8)
impad 8)
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld