Vansinnigt tråkiga trådar?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
vfr800
Donator 2007

Vansinnigt tråkiga trådar?

#1 Inlägg av vfr800 »

Är det nån mer än mig som tycker att dom flesta inlägg den här vintern har varit vansinnigt tråkiga dvs offtopic trådar eller annat? är det ingen som moddar längre eller sett nåt som nån annan missat för ingen gör ett inlägg om det?

Tycker att en allmän uppryckning vore på sin plats eller är jag helt ute och cyklar?(på en röd cykel för dom är snabbast)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Kontakt:

Re: Vansinnigt tråkiga trådar?

#2 Inlägg av adrian_vg »

vfr800 skrev:Är det nån mer än mig som tycker att dom flesta inlägg den här vintern har varit vansinnigt tråkiga dvs offtopic trådar eller annat? är det ingen som moddar längre eller sett nåt som nån annan missat för ingen gör ett inlägg om det?

Tycker att en allmän uppryckning vore på sin plats eller är jag helt ute och cyklar?(på en röd cykel för dom är snabbast)
Jag gör en mindre moddning, om det nu hjälper. ;-)

Du har ju alltid sporthoj.com forum.svmc.se om du vill fylla på ditt trådbehov mer än vad vfr-forum.se kan erbjuda.

Jag tror att mycket handlar om att denna vinter varit lite väl vargalik och man kanske inte haft ork eller lust att meka runt och modda sin viffer. Man kan ju bara skriva så mycket om hur man byter ljuddämpare tex. Sen kanske konjunkturen har gjort att man kanske inte vill lägga ner pengar på moddning och annat liknande.
Senast redigerad av adrian_vg den sön mar 21, 2010 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

vfr800
Donator 2007

#3 Inlägg av vfr800 »

Jo visst finns det andra forum som jag läser på åxå men detta är ju "vårat" med dom hojjar och intressen som figurerar och nån mer moderering tror jag inte ska behövas en offtopic tråd är ju just det :) men för bara ett år sen var det många som fixade o trixade...

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Känner mig träffad. :)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

vfr800 skrev:Jo visst finns det andra forum som jag läser på åxå men detta är ju "vårat" med dom hojjar och intressen som figurerar och nån mer moderering tror jag inte ska behövas en offtopic tråd är ju just det :) men för bara ett år sen var det många som fixade o trixade...
Med moddning menar jag en modifikation av viffern, inte mer moddning av trådarna. Det behövs inte så mycket moderering av trådarna. Medlemmarna på forumet är öht ganska bra på att ställa rätt fråga i rätt subforum. :)

Kanhända, och nu spekulerar jag vilt, är den höga kvaliteten på inläggen nåt som kanske skrämmer i väg folk med "enklare" frågor. Speciellt om man kanske får som svar att använda sökfunktionen. Jag hoppas personligen att detta forum inte ska bli ett "elitforum" där man dissar rookies, utan att vi alla hjälps åt så mycket vi kan.

Se bara på Guide & Howto-subforumet! Hur många forum har du/ni sett på internätet med så bra instruktioner och bilder på svenska på det man gör i varje givet steg? Proffsigt är vad det är, och det säger jag inte bara för att jag själv lagt upp några guider!

Sen är det ju upp till var och en att tycka vad som är intressant av trådarna som skapas. En hel del frågor är ju ganska återkommande. Som sagt, det kanske skrämmer iväg en del. Å andra sidan har vi ju fått in del nya medlemmar under vintern och den tidiga sk "våren" hittills.

Sen har vi Henning, men det är en helt annan historia... ;-)
===

vfr800
Donator 2007

#6 Inlägg av vfr800 »

adrian_vg skrev: Sen har vi Henning, men det är en helt annan historia... ;-)
:lol:

Jo kan hända att man tycker att en del trådar är svåra att svara på MEN ingen fråga är för dum man måste ju få fråga om man inte vet själv och jag tror personligen inte att nån känner sig dum för att man undrar något på detta forum vi är ju ganska snälla iallafall :)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

vfr800 skrev:Jo kan hända att man tycker att en del trådar är svåra att svara på MEN ingen fråga är för dum man måste ju få fråga om man inte vet själv och jag tror personligen inte att nån känner sig dum för att man undrar något på detta forum vi är ju ganska snälla iallafall :)
Självklart, men det är mest svaren jag ibland reagerar på, som tex "använd sökfunktionen". Vill inte peka ut någon specifikt eller nåt, känns bara lite "leet" ibland, som om vi som varit med ett tag med viffrar är gudar och tror oss kunna allt som är värt att veta om det.

Jag vet av egen erfarenhet att sökfunktionen på forumet är allt annat än relevant ibland. Ofta är det enklare att använda Google för att söka specifikt på detta forum. Men säg den nya användare som känner till det faktumet...

Är med på en del mejlinglistor som är ganska "leet", det först en ny medlem på dem brukar få höra när man begör hjälp men ger otillräcklig information är att antingen få en länk till http://www.justfuckinggoogleit.com/ eller om personen i andra änden är hjälpsam, får man http://catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html.

Jag måste tillstå att jag oftast, pga min egna upplevda prestige ( :roll: ), söker på internät först innan jag ställer dem på tex detta forum. Det får mig att framstå i bra dager och jag ger intryck av att veta saker. ;-) Det är inte så svårt att söka information själv först, men det är ännu enklare att bara ställa dem i nåt forum och hoppas på att någon gör jobbet åt en.

Vilket skulle du föredra? :)

Fö är Henning en cooling. 8)
===

vfr800
Donator 2007

#8 Inlägg av vfr800 »

Jomenvisst google är din vän samtidigt som att söka på olika forum i sverige och andra länder, själv ÄR bästa dräng man lär sig snabbast om man gör saker själv det är sant :).

Som du säger ibland undrar man om folk inte har instruktionsboken kvar eller sökt själva där hittas det mesta man behöver veta utom själva arbetsmomentet kanske.

Därmed inte så att man inte vill hjälpa till om nån undrar nåt dock ;)

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#9 Inlägg av Tyrannosaurus »

Vadå tråkigt? Det är bara att spamma alla trådar med OT, det livar garanterat upp stämningen :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem

#10 Inlägg av Ocean »

Tyrannosaurus skrev:Vadå tråkigt? Det är bara att spamma alla trådar med OT, det livar garanterat upp stämningen :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
ok...igår var det en silvrig viffer av 02- som brände förbi MAS iklädd forumets tröja....undrar vem det var? *spam i fel tråd :) *

Blev så jävla sugen på en ny viffer, den skulle man kanske få ha ifred iaf. :evil:
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

vfr800 skrev:Jomenvisst google är din vän samtidigt som att söka på olika forum i sverige och andra länder, själv ÄR bästa dräng man lär sig snabbast om man gör saker själv det är sant :).

Som du säger ibland undrar man om folk inte har instruktionsboken kvar eller sökt själva där hittas det mesta man behöver veta utom själva arbetsmomentet kanske.

Därmed inte så att man inte vill hjälpa till om nån undrar nåt dock ;)
Japp, man lär sig bäst om man först söker själv; så sant det är sagt. Hjälpa till på ett eller annat sätt gör jag alltid. ;-)

Ocean skrev:ok...igår var det en silvrig viffer av 02- som brände förbi MAS iklädd forumets tröja....undrar vem det var? *spam i fel tråd :) *

Blev så jävla sugen på en ny viffer, den skulle man kanske få ha ifred iaf. :evil:
Fel så in i bomben. Hade vi inte en "var det du?"-tråd? Hittar inte den med sökfunktionen... :roll:

Edit: Ah! http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=672
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#12 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Ocean skrev:
Tyrannosaurus skrev:Vadå tråkigt? Det är bara att spamma alla trådar med OT, det livar garanterat upp stämningen :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
ok...igår var det en silvrig viffer av 02- som brände förbi MAS iklädd forumets tröja....undrar vem det var? *spam i fel tråd :) *
Fel så in i bomben. Hade vi inte en "var det du?"-tråd? Hittar inte den med sökfunktionen... :roll:
:claugh
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Kontakt:

#13 Inlägg av adrian_vg »

Fortfarande tråkiga trådar? :wink:
===

Akademikern
Medlem

#14 Inlägg av Akademikern »

adrian_vg skrev:Fortfarande tråkiga trådar? :wink:
Nix, din personliga tråd har ju kommit igång igen!
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Kontakt:

#15 Inlägg av adrian_vg »

Akademikern skrev:
adrian_vg skrev:Fortfarande tråkiga trådar? :wink:
Nix, din personliga tråd har ju kommit igång igen!
:lol: :lol: :lol:

Tack. ;-)
===

Skriv svar