Upprop för Anderstorp Raceway

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Upprop för Anderstorp Raceway

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det här fick jag i mail nyligen. Skriv på uppropet, det har jag och redan över 9000 andra gjort http://upprop.nu/ZHNC

Två (2!) personer (varav den ena förmodligen är den ökända Ragnhild) ägnar sig åt att hela tiden överklaga arrangemang på banan. Till råga på allt är de ditfyttade förhållandevis nyligen d.v.s. långt efter att banan byggdes och de visste således att de var grannar med en motorbana...

Det är helt horribelt och saknar all rim och reson och dessutom en demokratifråga. Hur mycket mycket makt ska två personer få ha?
Det är samma sak som att bosätta sig under Bromma Flygs startbana och sen klaga på trafiken trots att flygplatsen har funnits sedan tidigt 1900-tal (det var Gustav V som invigde den). Det är lika korkat som att smälla upp sitt hus intill någon av landets mest trafikerade E4-vägar (t.ex. Uppsalavägen eller Södertäljevägen) och sen kräva att vägarna ska flyttas/stängas.

Klippt från mailet jag fick:

Lördag 23/1 kommer det att anordnas en manifestation på banan dit man är välkommen i sin privatbil för att köra i kortege och visa att vi är en jävla massa som vill ha kvar banan med utökad verksamhet.
Det är bara 2 personer som ständigt skickar in överklaganden för att sabotera verksamheten på banan.
Nu är det dags att visa hur många vi är som vill ha kvar banan, så ni som kan är välkomna med bil till Anderstorp nästa lördag.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#2 Inlägg av HondaHasse »

Det skriver jag gärna under på!!!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017

#3 Inlägg av Mister »

Kortegen börjar kl 13.00 och innefattar även en tur på banan. Så, kan vara ev, lite småkul att man har "bankört" familjebilen :lol:
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#4 Inlägg av adrian_vg »

Påskrivet! Det är nästan 10000 pers som skrivit på. Nog måste väl det väga lite mer än Ragnhild & Co anhang?

Anderstorpsbanan är en kul bana! Har kört där med min R100RS i början av 90-talet. Överhettning av motorn och snurrande handtag var några av minnena, liksom att jag fick skrapa motorbågarna. Färskt körtkort hade jag också.... :roll: Jäkla tur att jag lyckades hålla mig på hjulen trots allt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Kontakt:

Re: Upprop för Anderstorp Raceway

#5 Inlägg av burnis »

Tyrannosaurus skrev: Det är helt horribelt och saknar all rim och reson och dessutom en demokratifråga. Hur mycket mycket makt ska två personer få ha?
Det är samma sak som att bosätta sig under Bromma Flygs startbana och sen klaga på trafiken trots att flygplatsen har funnits sedan tidigt 1900-tal (det var Gustav V som invigde den). Det är lika korkat som att smälla upp sitt hus intill någon av landets mest trafikerade E4-vägar (t.ex. Uppsalavägen eller Södertäljevägen) och sen kräva att vägarna ska flyttas/stängas.
Håller med till fullo!!!
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

Check
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar