VFR 1200 på MC-Varuhuset 6-7 februari
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Brother Wolf
- Donator 2009
VFR 1200 på MC-Varuhuset 6-7 februari
Hej allihopa i Stockholmstrakten
Jag fick reda på att MC-varuhuset kommer att ha en egen mini-mässa den
6-7 februari, och då kommer VFR1200 att dyka upp.
Just little info
Ha det gott
BW
Just little info
Ha det gott
BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: VFR 1200 på MC-Varuhuset 6-7 februari
Brother Wolf skrev:Hej allihopa i Stockholmstrakten
Just little info
Ha det gott
BW
Intressant. Väntar och hoppas på att Honda gör nåt kul på HojX ist.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Re: VFR 1200 på MC-Varuhuset 6-7 februari
Jo det skulle vara kul, men "istället"?adrian_vg skrev:Intressant. Väntar och hoppas på att Honda gör nåt kul på HojX ist.Brother Wolf skrev:Hej allihopa i Stockholmstrakten
Jag fick reda på att MC-varuhuset kommer att ha en egen mini-mässa den 6-7 februari, och då kommer VFR1200 att dyka upp.
Just little info
Ha det gott
BW
På söndagen lägger båten till i Värtahamnen ca. kl.10, tills man har kommit ut osv. är den närmare 11 och då kan vi med raska kliv

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Tror faktiskt att dom visade 1200F redan idag, i smyg, på MC Varuhuset.
Själv var jag i Upplands Väsby på Honda City idag och kollade in sjabraket.
Inte nåt imponerad alls av designen.
Klämma och känna är lite svårare när hojen står på ett podium och är omringat av trettio glada femtio+ gubbar med "förkörsrätt".....
Bara att vänta på snösmältning och möjliga provkörningar nu......
Själv var jag i Upplands Väsby på Honda City idag och kollade in sjabraket.
Inte nåt imponerad alls av designen.
Klämma och känna är lite svårare när hojen står på ett podium och är omringat av trettio glada femtio+ gubbar med "förkörsrätt".....

Bara att vänta på snösmältning och möjliga provkörningar nu......

Var o kikade på nya Viffern igår på Honda center här nere i skåne...
Tycker fortfarande att fronten ser alldeles frö platt ut, för lite sport o för mycket "vinge"... tyvärr...
Dock så är bakdelen snygg, iaf så fort man byt ut den anskrämliga originaldämparen.... :S
MEN den är dyr....
180 k utan något lull-lull.... 200m RTG.....
Tycker fortfarande att fronten ser alldeles frö platt ut, för lite sport o för mycket "vinge"... tyvärr...
Dock så är bakdelen snygg, iaf så fort man byt ut den anskrämliga originaldämparen.... :S
MEN den är dyr....
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

Kolla på den idag på Mc-center i Fleninge. Stor är den och det är väl välkommet? Tycker VFR annars är rätt små. Denna är helt klart en hoj jag skulle kunna tänka mej om priset hade justerats lite. Annan dämpare och en hugger över bakhjulet sen ser det rätt okej ut. Skall bli kul att provköra.
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
- adrian_vg
- Kontakt:
Provsatt den på MC-mässan i Lahtis. Förarens sittplats är mycket bekväm, med bra ryggvinkel, men det känns mysko att man har tanken i brösthöjd när man sitter upp normalt på den (iaf på mig). Känslan är att man verkligen sitter i hojen på ett sätt som jag inte är helt bekväm med.TG skrev:Var o kikade på nya Viffern igår på Honda center här nere i skåne...
MEN den är dyr....
Gillade inte knävinkeln heller, den kändes som skarpare än på min nuvarande viffer. Att kasta hojen från sida till sida är något jag inte ser fram emot heller; nya viffern är topptung, och det utan bensin i tanken...!
Kardan? Älska! Enkelsving? Älska! Motorn? En blivande kärleksaffär?
Jag tror Honda kommer att få en del önskemål om en mer räjsig modell snart. Kanske med lite mindre motor, lättare mc generellt och en mer harmonisk kåpa.
En ny tusenkubikare i samma andra som de gamla 750/800-viffrarna?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jag var på mc-varuhuset och tittade, provsatt, klämde och kollade detaljer.adrian_vg skrev:Provsatt den på MC-mässan i Lahtis. Förarens sittplats är mycket bekväm, med bra ryggvinkel, men det känns mysko att man har tanken i brösthöjd när man sitter upp normalt på den (iaf på mig). Känslan är att man verkligen sitter i hojen på ett sätt som jag inte är helt bekväm med.TG skrev:Var o kikade på nya Viffern igår på Honda center här nere i skåne...
MEN den är dyr....
Gillade inte knävinkeln heller, den kändes som skarpare än på min nuvarande viffer. Att kasta hojen från sida till sida är något jag inte ser fram emot heller; nya viffern är topptung, och det utan bensin i tanken...!
Kardan? Älska! Enkelsving? Älska! Motorn? En blivande kärleksaffär?
Jag tror Honda kommer att få en del önskemål om en mer räjsig modell snart. Kanske med lite mindre motor, lättare mc generellt och en mer harmonisk kåpa.
En ny tusenkubikare i samma andra som de gamla 750/800-viffrarna?
Kan hålla med adrian i det mesta, men jag gillade körställningen men kunde också konstatera att den verkar ha hög tyngdpunkt. Det kan iofs kännas helt annorlunda när den rullar.
För övrigt kan jag konstatera snygga och välbyggda detaljer (som det brukar vara på Honda) utom ljuddämparen även om den inte döljer enkelsvingen så mycket som man först kan tro vid första anblicken.
Det över trekantiga hålet döljer någon slags rörlig ventil som ska öka vridet. Men jag tvivlar på att en 1200cc V4 saknar vrid så troligen lär det finnas mer pulver att hitta med slip-on/helsystem och varianter på flapper-valve mod mm.
Priset 180,000 kan kanske kännas högt, men å andra sidan går den som "Touring 2" i försäkringsklassen som är samma som både Goldwing och ST1300 (nähä, det har dom nu hunnit ändra på hemsidan, det är "S.Touring 2" nu). Som "tröst" kan det ju vara intressant att veta att versionen med automatdubbelkopplingslåda som troligen kommer i juni kommer att vara ca. 20,000 dyrare och är tyngre.
Jag kan också tänka mig att det senare kan dyka upp någon mer racig modell, kanske nästa version av "Fireblade" kommer med V4.
Det är också intressant att MotoGP kommer att återgå till 1000cc motorer så vi får se om Honda kommer att damma av sin RC211V V5.
Se intervjun med Rossi, 5,14 in.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K0swj26JONQ[/youtube]
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Det är tyvärr kört för den läckra V5:an. Max fyra cylindrar kommer att vara tillåtna. Vi kan ju hoppas på att de kommer ut med någon reggbar variant på sin kommande MotoGP hoj, precis som Ducati gjorde med sin Desmosedici. Frågan är om de kommer att satsa på en rak 4:a, eller en V4:a...
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...