Älskar den tjeckiska Polisen

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 15, 2009 14:18
Ort: Uppsala/Prag

Älskar den tjeckiska Polisen

#1 Inlägg av lakrissmurfen »

Helt underbar dag i Prag i dag. Sol och 22 grader så jag och kollegan var bara tvungna att ta en lite förlängd lunch och ta ut hojarna på en liten tur.

På vägen tillbaka så blir vi båda invinkade av polisen, 70 väg men ska man vara ärlig så låg vi väll närmare 110 :oops:

Så när dom vinakde in oss så tänkte jag ja ha dax att ta fram plånboken och börja pruta på "boten"

Polisen går fram till min kollega som tur pratar Tjeckiska och säger " hmm det där gick ju lite fort, eller?" men innan min kollega hinner svara så säger den andra polisen, fan vad snygga hojar. Kör lika dan som du och pekar på min Gixxer.. Hur snabbt har du kört på din? Sa att jag var nybörjare och aldrig kört speciellt snabbt var på polsien skrattar och säger att vi kan åka vidare.

Måste vara det fina vädret som gjort dom så glada!!
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#2 Inlägg av Excalibur105 »

Skön inställning de har där nere :D
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#3 Inlägg av adrian_vg »

Råkade ut för nåt liknande 1992 när jag och fadren åkte ner till Jugoslavien på varsin BMW R100, jag på en RS och han på RT. När vi närmade oss målet, kom vi ifrån varann och han var åtminstone nån mil framför mig.

Mitt ute på en enorm majsåker stod en liten Fiat (egentligen en Zastava 101) och två poliser i ett dike och som frenetiskt vinkade in mig. Eftersom det just varit krig och allt där och jag var småskrajsen att de ville kalla in mig till armén såg jag förstås troll i buskarna. Jag var ju fortfarande jugoslavisk medborgare och i rätt ålder för armén - 19 år - tro att jag fick kalla kårar jämns med ryggen...

Att min framfart på den smala vägen genom majsåkern inte direkt gick långsamt var ju pinsamt uppenbart. Jag var lite småröd i ansiktet om man säger så...

I vilket fall, direkt efter att jag stannat och stängt av bågen, hoppade de ut på varsin sida om mig och bågen och skärskådade bågen i detalj. Och jag blev bara mer och mer nervös, skulle de beslagta den eller inte, eller vad var det frågan om?!

Det visade sig snabbt att de bara ville kolla på bågen, eftersom de redan sett en annan röd båge "likadan som min", köra förbi i hiskelig fart att de nte hann stanna den och kolla den! Fadren... :roll: Om ni bara kunde ana min lättnad där och då! Inga böter alltså eller tvångsinkallning till armén...

När de kollat klart den, tog en kvart eller så och med standardfrågorna; hur snabb är den? Är den stark? Var har du kört ifrån? Oj, Sverige! Hur långt bort är det? 2500 km!! Woow!!! Sen kollade de pliktskyldigast mitt körkort och pass på två sekunder. :roll:

Män är bara stora barn, om än med uniform och pistol ibland! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar