Var kan man se MotoGP 2009?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010

Var kan man se MotoGP 2009?

#1 Inlägg av faceplant »

Någon som har koll på om man kan se MotoGP 2009 på någon sportbar eller annat trevligt hak i Stockholm.

Jag uttnyttjar endast de analoga sändningarna från ComHem och har ingen större lust att skaffa digitalbox bara för att få Viasat Motor.
Dessutom skulle det kunna vara kul att kolla på racen tillsammans med andra och en pilsner i näven.
Visserligen finns ju möjligheten att köpa abonnemang för en MotoGP helg på www.motogp.com, men det blir liksom inte riktigt lika kul.

Någon som har tips?
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag har tänkt samma tanke efter att Eurosport togs bort ur basutbudet och ersattes av värdelösa TV4 Sport (har också Comhem).

Det var något uppe på forumet för ett tag sen med någon site där man kunde logga in, men man behöver en inbjudan.

[EDIT] Kom på ett par saker.
1. Klubben Rapido på Skansbacken vid Gullmarsplan har både öl och TV, däremot om dom har Viasat Motor vet jag inte.

2. Varför kan ingen öppna en motorbar? Det finns ju en massa fotbollsbarer där fånarna springer runt och snackar något eget språk som brukar låta ungefär som "öh jugårn, äh bajen, uhfan gnage" :lol:
En krog för hoj- och bildårar med vettiga priser, storskärmar som visar tävlingar, rockmusik och ibland liveband. Åså skulle dom kunna ha ett system att folk som kan visa giltigt medlemskort till någon motororganisation eller klubb har företräde vid köbildning.
Jag tror det skulle kunna gå rätt bra för ett sånt ställe och dom skulle inte ha någon konkurens heller. [/EDIT]
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010

#3 Inlägg av faceplant »

Exakt, en motorbar vore ju perfekt!
Precis som du säger kunde man ju blanda all typ av motorsport och få ett ställe som motsvarar alla dessa fotbolls- och hockeybarer som finns.
Konceptet fungerar ju alldeles utmärkt för dem och jag tycker nog att det borde finnas tillräckligt underlag med motorintresserade människor.
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

Dåså, någon med känningar inom restaurangbranschen som känner sig hågad? 8) :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Hulk
Donator 2012

#5 Inlägg av Hulk »

Jag har haft Eurosport bara för MotoGP .. blev en aning sur när jag fick klart för mig att de inte skulle sända :evil:
Jag har Canal Digital idag & då det inte finns mycket hos Viasat som lockar mig sökte jag lite på nätet och hittade denna fråga i ämnet på Sporthoj, Hur se motogp på tv i år????
Fick också ett tipps om denna länk -> :roll:
VFR750-95

Skriv svar