Ducati monster 695 -RIP

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Honda-aspirant
Medlem

Ducati monster 695 -RIP

#1 Inlägg av Honda-aspirant »

Såja, då vart man glad att man tecknade halvförsäkring och inte bara trafik, för ca 30 min sedan så såg jag helt plötsligt blåljus utanför fönstret. Brandkåren som har anlänt till stället, det brinner nere i garaget, tydligen startade branden i parkeringsfickan bredvid min skåpbil vari jag förvarar Monstret. När jag var nere för att höra mig för om hur det såg ut var det brann för någon stans så hörde jag några dova smällar från däck som small, nog är det varmt där nere. Hoppas bara min Honda som står under ett biltema täcke i andra änden av garaget (60 meter ish) klarar sig, återkommer med bilder när jag får tillträde.
Tvungen att skriva av mig lite för att inte få panik ;)
Honda VFR 750 F - 89

Användarvisningsbild
Honda-aspirant
Medlem

#2 Inlägg av Honda-aspirant »

Före bild på skåpbilens inre, står dock ett stycke ducati i den för tillfället. Tack och lov har jag inte fixat till rampen till skåpet så jag har inte vågat ha hondan i den.

Bild]

Får hoppas att det är här han har farit vidare till och var han i alla fall lever vidare i mitt hjärta :( .

Bild
Honda VFR 750 F - 89

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

Honda-aspirant skrev:Tack och lov har jag inte fixat till rampen till skåpet så jag har inte vågat ha hondan i den.
Bara att beklaga, men det är väl lika synd på monstret. Men som du skriver så var det tur att du hade försäkring och det är ju trots allt en ganska vanliga hoj, så den går att ersätta.

Du bor inte i Malmö, va? :wink: Där verkar det ju brinna alltsom oftast :shock:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#4 Inlägg av adrian_vg »

Mina kondoleanser. :cry:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Honda-aspirant
Medlem

#5 Inlägg av Honda-aspirant »

Puh, vi fick tillträde till garaget idag och det visade sig att jag hade dragit förhastade slutsatser :oops:. Hojen klarade sig, bägge till och med. Verkar som det enda som brann upp ordentligt var traktorn. Allt är inte bra däremot, nu är föreningen tvungna att sanera garaget och således måste jag få upp skåpbilen ur garaget. Kruxet med det är att den inte kan starta av sig själv, den är belagd med körförbud samt att garaget är feldesignat till den grad att jag måste släppa ut luft ur däcken för att kunna köra runt inne i det :P. I alla fall, kan skicka med några bilder på hur det ser ut där nere.

BildBildBild

Det blev bara en traktor kremerad den kvällen, tack och lov. Har idag fått reda på att brandkåren tydligen dök upp ungefär 15 minuter efter att brandlarmet gått.

Btw, tack och lov bor jag inte i Malmö :lol:.
Honda VFR 750 F - 89

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Honda-aspirant skrev:Hojen klarade sig, bägge till och med.
Mina gratulationer!! :headbang
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar