Saken är att jag vill ha en motorcykel ute vid sommarstugan. Det är 50/50 grus och asfalt på vägen till affären som ligger 2.2 mil bort.
Inga långturer som ska köras.
Söker en lättkörd slitvarg som behöver minimalt med mektid. Pris upp till 15 000:-. Plus om försäkringen är relativt billig då den kommer stå på mig i Haninge. Jag har kollat på det mesta, tom vart sugen på en liten Monkey!
Kolla XT600, DR600, DT125 eller nåt annat offroadigt. Jag tror nog du hittar nåt.
Ska du ha nåt att barta puttra på inbillar jag mig marknaden kryllar av högst dugliga grusvägsdugliga hojar.
vad tror du om en sukida 150cc 08- tror jag, det är en polare som har den och den ser helt ok ut för det priset han pratade om 3500-4000:- http://www.sukidacycle.com/Enhtml/product_158.html
och hojen finns å beskåda i uddevalla
Har du nära till en Sukidahandlare och känner dig trygg i förvissning du vid behov har fullt flöde på Sukidas reservdelar tycker jag nog att du utan oro kan köpa en Sukida.
En hoj för 4 000 kronor som inte går för att en reservdel som kostar 35 kronor men inte finns är den dyr hoj.