Jag har en fråga till någon som vet...
Kommer i dagarna att köpa en Honda VFR 750 F -91, 8000 mil.
Är det något speciellt jag bör tänka på?
En kompis var med och provkörde den, han tyckte att gasresponsen var seg när han starta hojen, men blev som det ska efter någon minut. Då hade den nuvarande ägaren inte kört den sedan förra sommaren p.g.a. ett nytt hojköp.
Han tyckte även Öhlin stötdämparna på framgaffeln var alldeles för mjuka vid hård inbromsning vid hög hastighet, men i min värld så skall man väl kunna ställ in det, då det just är Öhlin, eller?
Tack på förhand!
/C
Hjälp med VFR 750 F -91
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
-
- Medlem
Framgaffeln, den årsmodellen hade inte justerbara förspänning som standard, kom senare. Men ett byte av olja i fjäderbenen är att rekommendera. Helt klart en av de service saker jag gjort som givit mest nytta per krona. Finns en guide i forumet som är ganska bra.
Fixa även en service manual finns tips på forumet.
Kolla gärna så enkel cuts, spännverktyg kedja o dyligt följer med. Lätt att det blir glömt kvar på någon hylla. Gäller även Slip-on eller orginaldämpare.
Svårt att säga något om motor gången. Men gick den enligt förväntan senare låter det inte direkt så farligt.
Fixa även en service manual finns tips på forumet.
Kolla gärna så enkel cuts, spännverktyg kedja o dyligt följer med. Lätt att det blir glömt kvar på någon hylla. Gäller även Slip-on eller orginaldämpare.
Svårt att säga något om motor gången. Men gick den enligt förväntan senare låter det inte direkt så farligt.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Re: :!: Hjälp med VFR 750 F -91! :!:
Kan ju vara intressant att veta vad din kompis har för tidigare erfarenhet... motorgången låter t. ex. helt normal för en förgasarmotor som startas med choke.Cryingcrimson skrev:Jag har en fråga till någon som vet...
Kommer i dagarna att köpa en Honda VFR 750 F -91, 8000 mil.
Är det något speciellt jag bör tänka på?
En kompis var med och provkörde den, han tyckte att gasresponsen var seg när han starta hojen, men blev som det ska efter någon minut. Då hade den nuvarande ägaren inte kört den sedan förra sommaren p.g.a. ett nytt hojköp.
Han tyckte även Öhlin stötdämparna på framgaffeln var alldeles för mjuka vid hård inbromsning vid hög hastighet, men i min värld så skall man väl kunna ställ in det, då det just är Öhlin, eller?
Tack på förhand!
/C
Nåt särskilt att tänka på finns väl inte direkt på en VFR... kolla att den verkar välskött och ompysslad.
VFR750F -92, grön