Gick upp och kollade tempen, den visade -5 och jag funderade aktivt på
ställa hojen för dagen, men sedan tänkte jag att detta kunde bli ett
litet experiment när det gäller påklädnad.
Under mitt textilställ:
Craft-underställ, systemsockar, extra vindtät tröja och dubbla handskar!
Det enda som jag frös lite om var händerna
BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!
Jag vet inte om jag tycker att det blir någon större skillnad beroende på hur mycket man plockar på sig. Visst, ett underställ sitter aldrig fel. Det är väldigt sällan jag åker med fodret i allväderskläderna, de gånger jag gjort det har det varit regn och då kyls man snabbt. Annars tror jag man ska med så lite kläder som möjligt försöka uppnå maxima termoseffekt för bästa komforten när man kör.
Excalibur105 skrev:Jag vet inte om jag tycker att det blir någon större skillnad beroende på hur mycket man plockar på sig...
Jag håller med.
Körde till jobbet igår med mitt fodrade gortexställ med t-shirt & kallingar under och +2 på termometern. Det är helt ok tycker jag, men händerna var det inte lika roligt för.
Några fler +grader för mig tack
Jag blev lite brydd när jag tittade på termometern i morse och den visade -3 , men jag bestämde mig för att köra ändå. På med en extra tröja och ytterligare innerhandskar i de ordinarie så gick det väldigt bra ändå. Jag är oerhört glad för den windstopper-mask jag köpte på MC-mässan - den är grymt effektiv!